vrijdag 22 november 2019

DIY oorbellen/earrings 'Tutu'

DIY oorbellen/earrings 'Tutu'

Ik had nog een portie zoete bloemenhangertjes over die ik meebracht uit Parijs. In mooie blauwgrijze tinten. Ik combineerde ze met weer mooie keramieken spikes van Petra Carpreau van Scorched Earth on Etsy (#nosponsor)  En dat bleek een geslaagd huwelijk! 

I had some leftover sweet flower pendants I brought home from Paris. In lovely blue grey colours. I combined them with some ceramic spikes made by Petra Carpreau from Scorched Earth on Etsy (#nosponsor). And that turned out to be a great match. 


DIY oorbellen/earrings 'Tutu'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 6 bloemenhangertjes in verschillende kleuren/flower pendants in various colours.
  • 2 x 1 keramieken spike/ceramic spike
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

  • 2 platbektangen/flat nose pliers
DIY oorbellen/earrings 'Tutu'

ZO MAAK JE HET/DIY

Open een haakje van een bloemenhangertje en hang het aan het oogje van de spike. Hang zo 3 bloemenhangertjes aan de spike en dan het oorhaakje. 

Open the eye of a flower pendant and attach it onto the loop of the spike. Attach 3 flower pendants this way and then attach ear wire. 


Bevestig vervolgens de 3 andere bloemenhangertjes. Zorg ervoor dat je de verschillende kleuren mooi afwisselt. En zo is je eerste bel al klaar!

Attach the 3 other flower pendants. Make sure to mix the colours nicely. Voila! Earring nr one is already done!

DIY oorbellen/earrings 'Tutu'

Ik overweeg om eventueel nog een extra ringetje te hangen tussen de hanger en het oorhaakje, maar ook zonder zijn het lekker fluffy belletjes.

I consider to attach an extra jump ring between the spike and the ear wire, but without that you also have a pair of lovely fluffy earrings. 

DIY oorbellen/earrings 'Tutu'

  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation or writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs

7 opmerkingen:

  1. Kleine moeite, groot plezier. Wat een vrolijke hangers!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé! Het moet niet altijd ingewikkeld zijn om mooi te zijn !

      Verwijderen
  2. a successful marriage indeed!! The earrings look like cute little ballerinas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The earrings are very pretty and unusual! Thanks so much for linking to Creative Compulsions!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com