zaterdag 23 maart 2019

lente!

lente!

Ja! Lente!


lente!
lente!
Al was die feitelijk gezien wel al erg vroeg van't jaar, officieel is de lente toch nog maar enkele dagen oud. 

lente!
lente!

In mijn tuintje breekt nu de mooiste tijd van het jaar aan. 

lente!
lente!

Als ik buiten kijk wordt het grauwe van de winter al volop doorbroken door vrolijk gekleurde bloemenkopjes van narcissen, krokussen (in mijn tuintje in deze aantallen nieuw van dit jaar), blauw druifjes, hyacinten en die éne zeer bloemrijke anemoon die in december al de eerste bloemknop toonde. 

lente!
lente!

En ondertussen zwellen ook de tulpenbloemknoppen veelbelovend voller met de dag, komen er al flardjes irissen piepen ...

lente!
lente!

... en zijn er nog wat paasbloemen en krokusjes die hun schoonheid nog moeten onthullen. 

lente!
lente!

Het zal nu niet erg lang meer duren vooraleer ook de perenboom in bloemen tooit en de schoonste kleur van heel de wereld - het frisse lentegroen - de vreugdedans voor de komt van de lente komt vervoegen.

lente!
lente!

Ik begin er zowaar spontaan van te jubelen!

lente!
lente!

 

2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com