maandag 11 maart 2019

DIY oorbellen/earrings 'birdie'

free tutorial for the sweetest earrings with a bird and rose bud

Vandaag heb ik een paar zoete bellen om te laten zien. Ik maakte ze met zeer schattige vogeltjeskralen die ik combineerde met frambozenroze rozen en goudkleurige ringen. Ik kocht zowel de vogeltjes als de bloemen in de Engelse etsyshop van Karen Trezise. Zij maakt ze zelf met polymeerklei. 
Toen ik ze bestelde had ik nog geen idee hoe ik ze wilde verwerken. En toen ik ze uit de enveloppe haalde bleken de bloemen en de vogeltjes zo mooi samen dat ik ze voor altijd onafscheidelijk in 1 paar bellen stak. 

Today I have a pair of sweet adorable earrings to show you. I made them with the sweetest bird beads and I combined them with rose bud beads. The beads are made by Karen Trezise from the UK and I bought them in her Etsyshop.
When I placed my order at her shop, I had no idea what I would make with them. But when I saw the beads in real life, they matched so good that I decided to use them in one pair of earrings. 


free tutorial for the sweetest earrings with a bird and rose bud

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material
  • 2 x 1 vogeltjeskralen/bird beads
  • 2 x 1 rozenknopkralen/rose bud beads
  • 2 x 2 nietstiften/head pins
  • 2 x 1 klein facetkraaltje/small faceted bead
  • 2 x 1 grote ringen/big rings
  • 2 x 1 kleinere ringen/small rings
  • 2 x 2 open ringetjes/jump rings
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools
  • 2 platbektangen/flat nose pliers
  • rondbektang/round nose pliers
  • kniptang/cutting pliers
  • knijpkralentang/crimp bead pliers
free tutorial for the sweetest earrings with a bird and rose bud


ZO MAAK JE HET/DIY

Rijg de bloemknop aan een nietstift, en hang het met een gesloten oogje aan de grootste ring. 

String the rose bud onto a head pin and attach with wired loop onto the big golden ring.


Rijg de vogel en het facetkraaltje aan een nietstift en maak een gesloten oogje.

String the bird and faceted bead onto a head pin and make a wired loop.


Hang de grote ring met roos, kleine ring en hanger met vogel aan mekaar met een open ringetje. 

Connect the big ring wit rose bud, small ring and bird pendant with a jump ring.


Bevestig het oorhaakje met het andere open ringetje.

Attach ear wire with jump ring.


Bel 1 is klaar....

Nr one is done ....


Maar 1 is geen dus maak er nog eentje ....

Make another one and done....

free tutorial for the sweetest earrings with a bird and rose bud

Ik heb een sponsor- en reclamevrije blog. Ik kocht deze onderdelen op eigen initiatief aan volle prijs en kreeg niks in ruil voor deze blogpost. 
I have a sponsor- and advertisement free blog. I bought these parts at my own initiative at full price and didn't receive a compensation for this blog post.


1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com