zaterdag 16 maart 2019

Blogprobleem met facebook en instagram: hulp gezocht

Manmanman wat word ik altijd ambetant en slecht gezind van zo'n dingen! Het neemt zoveel tijd in beslag om uit te zoeken wat er aan de hand is en hoe het op te lossen valt én gooit mijn dagelijkse routine en mijn planning in de war en daar kan ik slecht tegen.
Sinds een paar dagen wordt mijn blog door facebook en instagram niet meer toegelaten.
Wat opzoekwerk leerde me dat meerdere bloggers met dit probleem kampen (Emma en Mona, by Eva Maria, Miss Pixie ... ). Daarom besloot ik er een blogpost over te schrijven in de hoop van lezers tips te krijgen die naar een oplossing leiden. 



het probleem:

Ik deel mijn nieuwe blogartikelen altijd op mijn persoonlijk facebookprofiel en mijn facebookpagina. Maar sinds enkele dagen krijg ik deze boodschappen als ik dat doe:
  • op mijn persoonlijk profiel door de bloglink te kopiëren en te plakken:


Blogprobleem met facebook en instagram: hulp gezocht


  • door op de facebookdeelknop te klikken onderaan mijn blogpost: 


Blogprobleem met facebook en instagram: hulp gezocht


  • door mijn url te delen op mijn facebookpagina: 

Blogprobleem met facebook en instagram: hulp gezocht

  • door een bloglink te delen in een privéberciht met een facebookvriend:

Blogprobleem met facebook en instagram: hulp gezocht

wat ik al probeerde:

  • Ik googlede wat in de hoop een oplossing te vinden of op zijn minst de oorzaak van het probleem, maar vooralsnog zonder succes.
  • ik keek wat rond op het helpcentrum van facebook , tevergeefs...
  • Ik reageerde bij verschillende pogingen om een artikel te delen door op 'het is geen spam' te drukken
Blogprobleem met facebook en instagram: hulp gezocht


  • Ik legde uit via dit dialoogvenster wat er aan de hand was en vroeg om het recht te zetten. Ik kreeg nog geen reactie en zal het hier zeker laten weten als er wel eentje binnen komt. 
Blogprobleem met facebook en instagram: hulp gezocht
  • Ik vulde dit in:
Blogprobleem met facebook en instagram: hulp gezocht

  • Ik vroeg hulp in een paar facebookgroepen, voorlopig zonder oplossing in het zicht...
  • ... maar ik ontdekte zo wel dat er meerdere Belgische blogs recent met dit probleem te maken krijgen. Bij een aantal van hen verdween het probleem uit zichzelf, maar andere kampen er nog steeds mee...

help mij! help mij uit de nood! 

Bij deze doe ik een oproep aan alle lezers om mij en andere bloggers te helpen door:
  • Misschien helpt het als je een blogpost van mij en van de anderen deelt op facebook en aangeeft dat het geen spam is?  (wel ironisch dat ik bij deze voor de allereerste keer ooit vraag om een blogpost te delen en te spammen om aan te tonen dat mijn blog geen spam is ... ) .
  • Heb je het ook voor? Geef even een reactie hieronder. Zo wordt duidelijk hoe groot het probleem is. Vertel gelijk ook even wat je zelf probeerde om het op te lossen.
  • Heb je een oplossing? Please deel het met mij en alle anderen! 
Oh, en als er iemand een idee heeft waarom sinds een goed jaar mijn bezoekersaantallen van de éne dag op de andere (volgens de cijfers van blogger zelf) ineens kledderden tot een derde van voorheen: laat dit weten aub! Ook dat is iets waarvan ik weet dat  anderen ook mee te maken hebben en waar ik geen reden en oplossing voor vind.... .

Alvast bedankt allemaal!


update ...

En zo ineens werkt het terug. Geen idee wat de doorslag heeft gegeven en of ik überhaupt wel iets heb gedaan dat het verschil maakte. Heb je dat ook voor: probeer dan de dingen die ik ook deed voor in het geval dat effect had en heb geduld ;) . 

14 opmerkingen:

  1. We zijn overgeleverd aan 'hen die het allemaal beter weten'. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ria, bedankt voor je hulp hé. Nu maar hopen dat het gauw voorbij is...

      Verwijderen
  2. Hey Mieke,
    Ik heb je pagina proberen te delen op mijn fb pagina en krijg inderdaad een foutmelding, zoals bij je 3 de foto. Dus het lukt me niet...
    Ik hoop voor je dat het vlug wordt opgelost, ik zou er ook ongemakkelijk van lopen.
    Bij de andere bloggers die je aangaf zijn zelfs alle foto’s die gelinkt waren aan hun blog op hun fb pagina verdwenen... help!
    Ligt het niet aan je aantal volgers op fb?
    En wat betreft die views... heb je misschien enkele blogberichten verwijderd, waardoor die views nu plots niet meer mee gaan tellen?

    Ik volg het verder op, want ik heb voorlopig nog allles als vroeger.
    Fijne dag, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb je blog nu ook eens via messenger willen delen, in een prive bericht dus, en ook dan wordt het geweigerd. Maar nu kon ik wel aangeven waarom ik denk dat dit een fout van fb is, zoals bij je laatste foto. Dat heb ik dus gedaan!
    Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is helaas een bekend probleem, en het ligt zeker niet aan jou. Meer mensen hebben hier last van. Heel goed dat je op Facebook hebt aangegeven dat het onterecht is.

    Op dit moment is er geen goede oplossing voor.

    Maar soms helpt het om een spatie in je link te zetten. FB herkent hem dan niet als link. Vermeld dan wel in je post waarom je de link met een spatie hebt geplaatst En dan zet je in het antwoord op je post de link. Vaak laat Facebook die wel staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awel, ik wou dat ik kon helpen maar ik vrees dat ik de laatste ben aan wie je zoiets kan vragen. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij houdt de hele bloggemeenschap nu z'n hart vast... Het gebeurt nog steeds, overkomt nog steeds blogsters en nergens is een duidelijk antwoord te vinden. Ik duim voor jou, de anderen en voor mezelf, dat het niet meer voorkomt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is bij mij over gegaan en heb nog altijd geen idee waarom het gebeurde en waarom het over ging ...

      Verwijderen
  7. Ik heb het ook! Diskordia's Curvy Sewing

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet panikeren! Bij mij is het over gegaan. Geen idee of de stappen die ik hierboven beschreef er iets mee te maken hadden, maar het kan alvast geen kwaad om het het proberen hé! Ik duim dat het snel over is!

      Verwijderen
    2. Ik heb alvast zelf gemeld dat je blog geen spam is ;) .

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com