vrijdag 25 januari 2019

Gent: De brocante markt van Sint Jacobs

Gent: De brocante markt van Sint Jacobs

Zomaar wat doelloos ronddolen in een stad kan ik niet goed. Ik moet toch iets van een bestemming hebben. 


Gent: De brocante markt van Sint Jacobs

Die bestemming is niet altijd even belangrijk - liefst niet zelfs want dan voel ik me niet gehaast om snel mijn eindbestemming te bereiken en heb ik alle vrijheid om af te wijken van mijn parcours of ergens te blijven hangen -  maar het geeft richting aan mijn dwaaltocht.

Gent: De brocante markt van Sint Jacobs

Tijdens mijn citytrip naar Gent zette ik een bezoekje aan Zahia (= kralenwinkel)  op mijn te-doenlijstje. 

Gent: De brocante markt van Sint Jacobs
Gent: De brocante markt van Sint Jacobs

Ik heb kralen genoeg en in Antwerpen hebben we ook een Zahia met wellicht hetzelfde aanbod, maar het was zo'n bestemming die me de gelegenheid gaf om doorheen de stad te flaneren. 

Gent: De brocante markt van Sint Jacobs

Dat Zahia gesloten bleek te zijn was dus niet erg.

Gent: De brocante markt van Sint Jacobs

Ik was namelijk op de brocante- en rommelmarkt aan de voet van de Sint Jacobsmarkt gebotst. 

Gent: De brocante markt van Sint Jacobs

Daar was ik lang geleden ook al eens geweest herinnerde ik me.

Gent: De brocante markt van Sint Jacobs

Zo'n markt is voor mij altijd een klein feestje. 

Gent: De brocante markt van Sint Jacobs

Ik hoef niks te kopen, gewoon kijken naar de bijeen gesprokkelde schatten uit vervlogen tijden is voor mij al een waar genoegen.

Gent: De brocante markt van Sint Jacobs

De brokantemarkt aan Sint Jacobs gaat elke vrijdag-, zaterdag-, en zondagvoormiddag door tot 13.00 uur. 

Gent: De brocante markt van Sint Jacobs

Wil je er ook eens naartoe? Dan moet je hier zijn... . 

Gent: De brocante markt van Sint Jacobs

Meer blogposts over Gent...

4 opmerkingen:

  1. Ik ben er ook al een paar keer over gelopen als ik in Gent was. En ik koop er ook nooit iets, maar vind het altijd wel leuk om te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn een soort van musea hé, zo van die brocantmarkten...

      Verwijderen
  2. Nu ben ik echt jaloers. Dit is zo’n leuke markt.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com