zaterdag 19 januari 2019

DIY oorbellen met geëmailleerde hangers /earrings with enameled parts 'Ava Pearl'

free tutorial for making earrings with enameled connector/ gratis tutorial : oorbellen met geëmailleerde hangers

Iemand vertelde me over hoe ze zelf zou gaan emailleren en dat inspireerde me om eens rond te hangen op Etsy om te kijken of ik met de hand geëmailleerde oorbelonderdelen zou kunnen vinden.
En ja hoor! Ik vond niet alleen mooie oorbelonderdelen, maar ontdekte zo ook een hele hoop Franse etsyshops. Ofwel was dat toeval ofwel is emailleren iets dat men specifiek in Frankrijk graag doet.
Mijn meest favoriete vondst heb ik verwerkt in deze oorbellen: deze met tribal illustraties gedecoreerde hangers kocht ik bij Patricia en Thierry uit Huelgoat.

Someone told me she was going to make some enameled stuff and that inspired me to look around at Etsy to see if I could find some handmade enameled earring parts. 
And I did! I did not only find gorgeous enameled material, but while looking around I discovered a few French Etsyshops. Maybe it is a coincidence, or maybe making enameled things is very popular in France. 
My most favorite purchase are the pendants I used in this pair of earrings: tribal inspired pendants in lovely colours. They are made by Patricia and Thierry from Huelgoat.


free tutorial for making earrings with enameled connector/ gratis tutorial : oorbellen met geëmailleerde hangers

Het maken van de oorbellen was niet spectaculair, mijn ontwerp niet bijzonder creatief. Maar dat is ook niet nodig, deze hangers hebben niks ingewikkelds of overdadigs nodig: ze zijn schoon genoeg om helemaal alle aandacht te vangen.

The design of this pair of earrings is not very spectacular. But these pendants are so beautiful that they deserve all attention and therefor don't need an excessive design.

free tutorial for making earrings with enameled connector/ gratis tutorial : oorbellen met geëmailleerde hangers


BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal:

gereedschap:

tools:

free tutorial for making earrings with enameled connector/ gratis tutorial : oorbellen met geëmailleerde hangers

ZO MAAK JE HET/DIY  

Rijg een facetkraaltje aan een nietstift en maak een oogje. Doe dit 3 keer.

String a faceted bead onto a head pin and make a loop. Do this 3 times.
 

Hang ze all drie aan het onderste gaatje van de hanger.

Attach them all 3 onto the hole at the bottom of the pendant.


Rijg een gouden kraaltje + de roodbruine kraal + een gouden kraaltje aan de nietstift/kettelstift/metaaldraad en maak een oogje aan elke kant. Zorg dat de oogjes in de tegengestelde richting wijzen.

String a golden bead + red brown bead + golden bead onto a head pin/eye pin/metal wire and make a loop at each side pointing in opposite direction.

Bevestig aan het andere gaatje van de hanger.

Attach onto the other hole of the pendant.


Bevestig het oorhaakje.

Attach ear wire.


Herhaal en klaar!

Repeat and done!

free tutorial for making earrings with enameled connector/ gratis tutorial : oorbellen met geëmailleerde hangers


disclaimer: 
  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog, en kocht deze onderdelen aan volle prijs op eigen initiatief en schreef deze blogpost zonder er iets voor te krijgen. 
  • I have a add- and sponsor free blog and bought these items at my own initiative, paid them full price and didn't receive anything for writing this blogpost.

2 opmerkingen:

  1. Love the charms, they have a lot of character

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pretty! Thanks for sharing at To Grandma's House We Go DIY, Crafts, Recipes and more Link Party. I pinned this! Hope to have you join us again next week.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com