zondag 24 juni 2018

DIY oorbellen/earrings 'Imelda!


earrings made with recycled jewellery parts - oorbellen gemaakt van gerecycleerde juweelonderdelen
Ik zit nog altijd in afbreek- en opruimmodus op vlak van kralen maar slaagde er tussendoor wel in om dit makkelijk paartje bellen ineen te steken.

I'm still in bead disassembling- and organizing modus but in between I found some time to make this easy to make pair of earrings.



Ik gebruikte hiervoor onderdelen van juwelen die ik op een rommelmarkt kocht en uit mekaar haalde. Alleen de haakjes zijn nieuw.

For these earrings I used parts from disassembled jewellery I bought at a flea market. Only the ear wire is newly bought.



Op de foto's zie je de juwelen zoals ik ze kocht en ernaast de onderdelen die ik er vervolgens uit haalde en gebruikte bij deze bellen.

The pictures show the jewellery the way I bought it and the parts I got out of them and used for these earrings.

earrings made with recycled jewellery parts - oorbellen gemaakt van gerecycleerde juweelonderdelen

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal
  • 2 x 1 blauw gelakte tussenzetsels
  • 2 x 2 orange druppelhangers
  • 2 x 1 verbindingstukje met 2 gaatjes onderaan en eentje bovenaan 
  • 2 x 3 open ringetjes
  • oorhaakjes

gereedschap
  • 2 platbektangen
  • kniptang



material
  • 2 x 1 blue enameled connectors
  • 2 x 2 orange drop pendants
  • 2 x 2 connectors with 1 eye at the top and 2 at the bottom
  • 2 x 3 jump rings
  • ear wire
tools
  • 2 flat nose pliers
  • cuttting pliers
earrings made with recycled jewellery parts - oorbellen gemaakt van gerecycleerde juweelonderdelen


ZO MAAK JE HET/DIY

Hang een oranje hanger aan beide onderste gaatjes van het metalen tussenstukje. Gebruik daarvoor telkens een open ringetje.

Attach an orange pendant onto both eyes of the metal connector. Use jump rings to attach them.


De hanger met oranje druppels en de blauwe connector moeten nu aan mekaar gemaakt worden. 
Probleem: geen van beide oogjes kunnen open. Je kan er dan ringetjes tussen hangen maar dat zou in dit geval de afstand tussen beide onderdelen te groot maken om nog mooi te zijn. 
Maar ik heb me daar niet door laten tegenhouden ;) . 

Problem: You have to attach the pendant with orange drop beads onto the blue connector, but none of both connectors has open loops. You can attach them by using jump rings, but that way there will be al lot of space between both connectors and that's not beautiful. 
But I found a solution.


Soms kunnen oogjes van onderdelen niet open. In dat geval is het altijd zinvol om te bekijken of je er geen open oogjes van kan maken. 
In dit geval knipte ik het oogje door op de plek waar ik het lijntje tekende en probleem opgelost!

Sometimes jewellery parts don't have open loops. In that case you can check the possibility to open them yourself.
In this case I cut the loop at the mark on the picture: problem solved!



Voila! Het resultaat!

Tadaa ... ! the result!


Bevestig nu  de blauwe connector...

Now you can attach the blue connector ...


Bevestig nog een oorhaakje met een open ringetje ....

Attach ear wire with jump ring ...



... en klaar!
... and done!

earrings made with recycled jewellery parts - oorbellen gemaakt van gerecycleerde juweelonderdelen



2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com