donderdag 22 juni 2017

DIY - oorbellen/earrings 'Ollie'

free tutorial for making safari earrings with an elephant - gratis tutorial om zelf oorbellen te maken met een olifantje

Ik heb al lang een collectie houten dierenkralen in mijn kralenvoorraad liggen. Een deel komt van een afgebroken ketting die ik in een tweedehandswinkel kocht maar er zitten ook een paar olifantjes tussen en daarvan weet ik echt niet meer waar ik ze vond.
Ineens had ik goesting om er bellen mee te maken.
Dat komt ook omdat ik in Napels een streng kleine donkerbruine houten kraaltjes op de kop tikte. Ik gebruik die graag bij meer naturelle juwelen maar ik had er geen meer en ze zijn niet zo makkelijk te vinden in donkerbruin. 
Ik heb geen idee waarvan de olifanten gemaakt zijn. Het lijkt me wel iets natuurlijks te zijn. Been misschien? Want het heeft geen splinters dus hout lijkt het me ook niet te zijn...
En de gestreepte kralen die ik er nog bij deed zijn van klei. Past allemaal mooi bijeen hé!


Somewhere in my bead stash I have a collection of wooden animal beads. I got most of these beads from a necklace I found at a second hand shop. But it contains also some elephants and I really don't remember where they come from. 
Suddenly I felt the need to make some earrings with them.
Partly because in Napoli I found a string of small dark brown wooden beads. I like using dark brown wooden beads but I hadn't any left in my stash. 
I don't know what the elephants are made of. They seems to be made of a natural material. Maybe bone? It doesn't feel like wood ....
The striped beads are made of clay.
It all combines nicely, isn't it? 


free tutorial for making safari earrings with an elephant - gratis tutorial om zelf oorbellen te maken let een olifantje

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES: 

materiaal:
  • 2 x 1 olifantenkraal
  • 2 x 1 gestreepte kleien tubekraal
  • 2 x 1 klein donkerbruin houten kraaltje
  • 2 x 2 nietstiften of 2 x 1 kettelstiften + 2 x 1 nietstiften
  • oorhaakjes
gereedschap:
  • 1 rondbektang
  • 2 platbektang
  • 1 kniptang
free tutorial for making safari earrings with an elephant - gratis tutorial om zelf oorbellen te maken let een olifantje

material:
  • 2 x 1 elephant bead
  • 2 x 1 striped clay bead
  • 2 x 1 tiny dark brown wooden bead
  • 2 x 2 head pins or 2 x 1 head pin + 2 x 1 eye pin
  • ear wire
tools:
  • round nose pliers
  • 2 flat nose pliers
  • cutting pliers
free tutorial for making safari earrings with an elephant - gratis tutorial om zelf oorbellen te maken let een olifantje


ZO MAAK JE HET/DIY:

Héél simpel zenne, deze oorbellen. Ge moet er niet veel technieken voor onder de knie hebben.
Ik deed het zo: rijg een olifant aan een nietstift ( hihihi! dat klinkt grappig!), rijg er nog een klein houten kraaltje bij aan en maak een oogje.

These earrings are very easy to make, you don't need a lot of skills to be able to make them yourself. 
String an elephant and a small wooden bead onto a head pin and make a loop.



free tutorial for making safari earrings with an elephant - gratis tutorial om zelf oorbellen te maken met een olifantje

Rijg de kleien kraal aan een nietstift of een kettelstift. Ik maakte een simpel oogje aan 1 kant en een gesloten aan de andere kant.
String a clay bead onto an eye pin or a head pin and make a loop at one side and a wired loop at the other side.

free tutorial for making safari earrings with an elephant - gratis tutorial om zelf oorbellen te maken met een olifantje

Hang de olifantenhanger aan het eenvoudig oogje.
Attach the elephant pendant onto the loop of the clay bead.


free tutorial for making safari earrings with an elephant - gratis tutorial om zelf oorbellen te maken met een olifantje

Nog een oorhaakje aan de andere kant en klaar is Kees!
Attach ear wire at the other side.


free tutorial for making safari earrings with an elephant - gratis tutorial om zelf oorbellen te maken met een olifantje

Voila! wat zomerse tropische safarivibe voor aan je oren!
Voila! Some sunny tropical safari vibe decorating your ears!

free tutorial for making safari earrings with an elephant - gratis tutorial om zelf oorbellen te maken met een olifantje

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com