zondag 9 april 2017

DIY - oorbellen/earrings 'lenteblom'

DIY - oorbellen/earrings 'lenteblom'

Al dat zonnig lenteweer deed me naar de bloemige kralen grijpen toen ik vorig weekend nog eens wat bellen maakte.
Dit paar is daar het resultaat van.
Ze zijn heel eenvoudig zelf te maken, maar eenvoudig kan ook mooi zijn hé.

The sunny spring weather made me grab some flowery beads to transform into earrings.
The result: this pair of earrings.
Very easy to make, but beautiful anyway....   

DIY - oorbellen/earrings 'lenteblom'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES: 

materiaal:
  • 2 x 1 nietstift, kettelstift of stukje metaaldraad
  • 2 x 1 mooie roze glaskraal
  • 2 x 1 blaadje met gaatje
  • 2 x 1 klein bloemenkraaltje met gaatje in het midden
  • oorhaakjes
gereedschap:
  • 2 platbektangen
  • 1 rondbektang
  • 1 kniptang

material:
  • 2 x 1 head pin or eye pin or piece of metal wire
  • 2 x 1 sweet flowery bead
  • 2 x 1 leaf pendant 
  • 2 x 1 small flower bead with hole in the middle
  • ear wire
tools:
  • 2 flat nose pliers
  • round nose pliers
  • cutting pliers
DIY - oorbellen/earrings 'lenteblom'


ZO MAAK JE HET/DIY:

Maak een oogje aan de nietstift en hang het blaadje er aan.
Make a loop at the head pin and attach the leaf pendant.


Rijg vervolgens de grote zoete kraal en het kleine bloemetje aan en maak een oogje aan de andere kant. Dat oogje moet in de andere richting staan dan het vorige.

Thread the big bead and the flower bead and make a loop in opposite direction as the first loop.


Hang er een oorhaakje aan en de eerste bel is al klaar!
Attach ear wire and the first earring is ready! Easy isn't it? 


Nog zon graag!
More sun please! 

free pattern homemade earrings / gratis tutorial handgemaakte oorbellen

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


3 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com