zaterdag 11 maart 2017

DIY oorbellen/earrings 'korenhalm'

homemade earrings with tutorial - zelfgemaakte oorbellen met tutorial

Ja, ik heb meer dan genoeg kralen in huis, en da's een understatement. Maar toch hé.
Toen ik in 1 van de Parijse kralenwinkeltjes deze plezante ketting tegen kwam, kon ik het toch niet laten om er een eindje van mee te brengen. Ik combineerde er stukjes van met druppelkralen die ik wel gewoon uit mijn voorraad plukte en dat gaf dit...

Yes, my bead stash is more than big enough, and that's an understatement. But still...
I couldn't resist this gorgeous colorful chain when I saw it in one of the Parisian bead shops I visited last winter. 
I combined them with some drop beads I found in my stock.






homemade earrings with tutorial - zelfgemaakte oorbellen met tutorial



BENODIGDHEDEN/SUPPLIES: 

materiaal:
  • 2 x 1 nietstift
  • 2 x 1 druppelkraal
  • 2 x 1 kralenkapje
  • 2 x 1 eindje gedecoreerde ketting, ik gebruikte per bel een eindje met 5 schakels
  • oorbelhaakjes
gereedschap:
  • 2 platbektangen
  • 1 rondbektang
  • 1 kniptang
homemade earrings with tutorial - zelfgemaakte oorbellen met tutorial

material:
  • 2 x 1 head pin
  • 2 x 1 drop bead
  • 2 x 1 bead cap
  • 2 x 1 piece of decorated chain
  • ear wire
tools:
  • 2 flat nose pliers
  • 1 round nose pliers
  • cutting pliers


homemade earrings with tutorial - zelfgemaakte oorbellen met tutorial

ZO MAAK JE HET/DIY:

De ketting bestaat uit gesloten schakeltjes. Om ze te kunnen gebruiken in deze bellen, was het nodig dat het oogje open en toe kon. Dus knipte ik het heel voorzichtig door met de kniptang en op die manier maakte ik van een gesloten oogje een open oogje.

The chain is a chain with closed loops at the links. But for these earrings I needed the chain to have an open loop. So I carefully cutted one of the loops.


Rijg de druppelkraal en het kralenkapje aan de nietstift...

String yhe bead and the bead cap onto a head pin ...


...en maak een oogje aan het uiteinde.

... and make a loop at the end .


Open het oogje van de ketting waar je net een open oogje van gemaakt hebt en bevestig het aan de kralenhanger.

Open the newly made open loop of the chain and attach it on the bead pendant.


Bevestig het oorhaakje aan de andere kant van het eindje ketting ...

Attach ear wire onto the other side of the chain ...




... en bel 1 is klaar.

... and the first earrings is finnished. 

homemade earrings with tutorial - zelfgemaakte oorbellen met tutorial


meer juwelentutorials op deze pagina...
more jewelry tuts at this page...

Follow

1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com