dinsdag 21 februari 2017

Over een kattenrijk bezoekje aan Gent

het mooiste station ter wereld

Vriendin Ulrike en ik hadden mekaar al zeer lang niet meer gezien dus een date drong zich op want we hadden heel wat bij te vertellen. Nadat we alle twee de ziektekiemen hadden overwonnen was het zover en trok ik een dagje naar Gent waar Ulrike tegenwoordig resideert.



Een dagje Gent begint voor een autoloze aardbewoner uit Deurne met een tramritje naar het mooiste station van de wereld ... . Op bovenstaand filmpje rijd ik net mijn straat uit...

het mooiste station ter wereld - trap

En in dat mooiste station ter wereld neem ik dan - deze keer mét een lekkere latté en een boek - de trein richting het mooie Gent alwaar Ulrike me al stond op te wachten....


Rustig rondhangen en naar het kattencafé, dat stond op ons programma...

vintage burkelbloem

Eerste stop was een heerlijk volgestouwd vintage winkeltje alwaar Ulrike me een schoon borrelglaasje kado deed en ik nostalgisch werd toen ik in de etalage bovenstaande beesten zag staan.
Dat komt omdat ik met die beesten - jungleboekfiguren - als kind veel gespeeld heb. Ze zitten vol zaagsel en hebben ijzeren spijlen vanbinnen. Het is dat ik vermoedde dat ik er flink wat duiten voor zou moeten neerleggen en dat ik al een volgestouwd huis héb vol nostalgische spullen. Anders waren ze bij mij ingetrokken. Maar nu staan ze daar nog te staan met zicht op de straat tot een andere nostalgische ziel ze mee pakt naar een warme thuis alwaar ze hun oude dag kunnen doorbrengen.


Sinds mijn bezoekje aan dit winkeltje is wel de familie 'Hert' uitgebreid.
Hertje heeft nu gezelschap gekregen van 2 vriendjes en is nu veel minder eenzaam....


Dan hop naar het Kattencafé.
Ik had al vaak gehoord over kattencafé's maar er nog nooit 1 bezocht.


Onderweg passeerden we dit gebouw waarvan Ulrike vertelde dat het vroeger een gevangenis was. In de gevel is een beeldhouwwerk ingewerkt dat het wat bizarre verhaal vertelt van de vrouw die haar opgesloten vader in leven hield door ze te laten drinken van haar moedermelk.


In het kattencafé van Gent kan je enkel op afspraak terecht. In het café wonen een paar katten die op zoek zijn naar een nieuwe thuis en in afwachting daarvan genieten van de vele aandacht van de bezoekers.

kattencafé Gent Dreamcatchers

Volgens mij zijn die katten na een tijdje vertoeven in het café zoveel aandacht gewoon dat ze het maar saai vinden als ze pas verhuisd zijn naar hun nieuwe adres.
Of anders genieten ze dan juist extra van de rust na al die aandacht, dat kan ook natuurlijk.

kattencafé Gent Dreamcatchers

Het café is tof ingericht voor katten: er zijn allerlei mogelijkheden om te klimmen en te soezen en ook een kamer voor hen alleen waar tweevoeters moeten buiten blijven en waar ze zich kunnen terugtrekken als ze genoeg hebben van al dat gezelschap.

kattencafé Gent Dreamcatchers katten

Wil je er ook eens naartoe? Dit is hun facebookpagina ... . Ik ben benieuwd wie onder jullie vervolgens met een nieuw vriendje thuiskomt 😎 .


Ik heb een rare biologische klok, eigenlijk ben ik ook een soort poes denk ik. Dus tegen een uur of 5 had ik rammelende honger en vonden we het hoog tijd voor een lekkere lunch. ( ja, écht lunch 😃) 
Dat werd een croque madame die zo groot bleek dat ik de komende uren echt geen eten meer nodig had ... . Hij was gelukkig niet alleen groot, maar ook erg lekker.


En daarna wandelden we langs de Muide richting de voor mij  nieuwe stek van Ulrike en haar man. 
Onderweg kwam ik een geheimzinnige boodschap tegen...

muide

En boten....

muide

En een straatnaam waar ik van begon te kwijlen ....

chocoladesteeg

Bij Ulrike thuis kon ik eindelijk kennismaken met haar fluweelpotige medebewoners.

poes nympho

De wat oudere poes Nympho die graag knuffelt, en lief en zacht is en die een pels heeft met mooie veegjes in vele kleuren.

poes nympho poezenpootjes

En ondeugende puber Polly die wat op haar hoede was en liever op een veilige afstand bleef. (Zonde voor haar want ik kan goed knuffelen).

poes Polly zwarte kat

En toen was het tijd om terug naar huis te gaan want ik moest de volgende dag alweer vroeg op.

station van gent

Het was fijn bijkletsen met Ulrike, voor herhaling vatbaar!


adres kattencafé:
     Dreamcatchers
       Schepenhuisstraat 17
     Gent

adres vintagewinkel: 
      Burkelbloem
      Dampoortstraat 92
      Gent

     


Ik heb een sponsor- en reclamevrije blog. Ik schreef deze blogpost dan ook volledig op eigen initiatief en kreeg er niks voor in ruil.
      

3 opmerkingen:

  1. Leuk verslag van jullie date. En wat zou ik ook graag eens op bezoek gaan in een kattencafe 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een gezellig dagje. Wat leuk, zo'n kattencafé. Bij ons in de stad (Den Bosch, Nederland) zit er ook een. Ik ben er nog nooit geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com