maandag 6 juni 2016

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

Mijn laatste tripje naar Parijs lag voor vertrek programmagewijs bijna helemaal open voor me. Ik ging namelijk naar Parijs met mijn lief. En die was daar nog nooit geweest dus liet ik onze activiteiten wat bepalen door de dingen die hij graag wilde doen.
Maar 1 ding wilde ik wel graag: ik wilde toch eens een keertje een flesje parfum kopen bij Guerlain op de Champs Elysees.

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

Als ik een reisje maak, breng ik graag iets mee terug. 
En het is stillekesaan een gewoonte van me geworden om vanuit Parijs een fles parfum mee te brengen.

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

Vroeger deed ik het gewoon met een goedkoop geurtje van de supermarkt. Ik vond parfum vééél te duur en luxueus voor een gewoon meiske als ik.
Maar toen ik - ondertussen 15 jaar geleden al, wat ben ik fier op mezelf! - stopte met roken vond ik dat ik om mezelf te belonen met het uitgespaarde geld eens een luxueuze fles parfum mocht kopen.

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

Ik heb sindsdien best wel wat verschillende flesjes kostbare geurtjes aangeschaft ( en heb daarbij toch een pak minder uitgegeven dan ik zou gedaan hebben aan sigaretten als ik niet gestopt zou zijn met roken). Ik varieer daarbij graag. Ik ben niet iemand die kiest voor 1 geur voor de rest van mijn leven. Ik ben daar veel te gulzig voor: ik wil alles wel eens proberen :).

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

De eerste geur waar ik voor bezweek was Oranges Vertes van Hermes. En op een vakantie in Frankrijk kocht ik vervolgens een fles Lemon Fresca van Guerlain.
In de dezelfde reeks als die van Lemon Fresca kocht ik ook ooit de nog lekkerdere Herbal Fresca die een fris muntige geur heeft.

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

Guerlain heeft op de Champs Elysees een pand waar ze al meer dan 100 jaar parfum verkopen.
In de parfumeries in Antwerpen kan je ook parfum van dit merk krijgen, maar in deze winkel in Parijs is het aanbod veel groter: alleen maar parfums uit eigen huis, de éne al lekkerder dan de andere. 
Helaas ook erg prijzig, ik zag er flesjes van een paar honderd euro... Die heb ik wijselijk - na ze te hebben besnuffeld natuurlijk, ik wilde wel eens weten hoe zo'n pokkedure parfum ruikt - laten staan :).

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

Dit parfumhuis heeft een bijzonder interieur. Ik viel vooral voor de look van het historisch gedeelte, met hoge kasten en mooie flessen.

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

De vorige keren dat ik er was, voelde ik me zo geïntimideerd door de luxe dat ik er niet te lang dierf rondlopen en al helemaal geen foto's durfde maken. Maar deze keer raapte ik al mijn moed bijeen en vroeg ik gewoon of het mocht en ik werd prompt meegetroond naar een hogere etage waar ik terecht kwam in een gouden interieur.

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees
Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

Echt overal waar ik keek zag ik goud.

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees
Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

En prachtige flesjes. Je kan elke gewenste Guerlaingeur in zo'n flesje kopen en ze graveren er nog iets op ook als je wilt. Als je flink wat geld neertelt natuurlijk :).Maar hoe schoon ik zo'n flesje ook vind, ik liet ook dat wijselijk aan me voorbij gaan.

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

Mijn lief zag al die geuren zo niet zitten, hij houdt niet van parfum helaas. ( ik ruik nochtans ook erg graag mannenparfums maar hij wil écht niet).
Dus die stond geduldig buiten te wachten tot ik een betaalbaar geurtje had uitgekozen.

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

In deze winkel hebben ze een handig systeem om de verschillende parfums te kunnen ruiken zonder jezelf te moeten bespuiten met een mengeling van verschillende geuren: bij elke fles parfum staat een aardewerken klokje waarin de geur besnuffeld kan worden.

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

En na rijp beraad ging deze fles mee naar huis, of mijn lief dat nu graag ruikt of niet!

Parijs: Guerlain op de Champs Elysees

Wil je er ook eens naartoe?
Je vindt deze winkel op dit adres:
  • Guerlain
  • Champs Elysees 68
  • Paris
  • website
Parijs: Guerlain op de Champs Elysees


Meer blogposts over Parijs op deze pagina...

PS : ik heb een reclame- en sponsorvrije blog. Ik heb deze blogpost niet op vraag geschreven en heb er niks voor in ruil gekregen. Ik heb mijn fles parfum braaf betaald.


4 opmerkingen:

  1. Heerlijk zijn de geuren van Guerlain! Mooie winkel! Volgende keer ga ik daar ook een kijkje nemen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie winkel!! Gewoon vragen werkt meestal het best, vooral voor je eigen gevoel, dat maakt heel wat prettiger foto's. Fijn dat je allerlei geurtjes kunt hebben, op mij ruiken er maar een paar lekker. Je hebt wel een megafles gekocht, haha, zuinig doen he! Er valt nog veel Parijs post in te halen, als ze net zo leuk zijn als die over Marokko, is dat geen straf :) Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die 'klokjes' mogen ze van mij hier ook invoeren :-))
    Wat ben je beloond voor je moed! Prachtige foto's!
    Een mooie traditie :-))
    Lieve groetjes,
    Sandra


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's weer! Ik ben ook iemand die graag verschillende parfums in huis heeft. En iedere morgen zoek ik een geurtje uit die ik bij de komende dag vind passen. van Guerlain heb ik zelf Un air de samsara in huis. Bedankt voor de tip en als ik weer eens in deze mooie stad kom zal ik eens een kijkje nemen bij Guerlain.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com