vrijdag 23 oktober 2015

DIY rufflebellen/ruffle earrings

DIY rufflebellen/ruffle earrings

Om de 1 of andere reden is deze tutorial die ik schreef in april 2014 ineens mijn meest populaire blogpost. Geen idee hoe dat komt of via welke weg mensen op deze blogpost terecht komen. Vermoedelijk staat er ergens anders op internet een link naar mijn blogpost maar ik weet niet waar. (je mag het me altijd vertellen als je het weet, ik ben wel nieuwsgierig ).
Ik vermoed dat de kans groot is dat hij vooral wordt bekeken door mensen die geen Nederlands spreken, dus zal ik hem vandaag naar het Engels vertalen...

This blogpost - I wrote it in april 2014 - suddenly became my most popular blogpost and I have no idea why. Probably there is a link to this blogpost somewhere on internet , but I don't know where ( if you do know, please tell me. I'm curious!  ). 
I guess a lot of the readers of that blogpost don't speak Dutch, so I decided to translate it into English ... 
DIY rufflebellen/ruffle earrings

WAT HEB JE NODIG/SUPPLIES
materiaal : 
- 2 oorbelhaakjes
- 2 grote kralenkapjes met gaatjes aan de randen want je moet er hangertjes aan kunnen hangen.
- 4 kleine kralenkapjes met gaatjes aan de randen. 
- 44 kleine kraaltjes. Ik gebruikte allemaal dezelfde kraaltjes, maar je kan deze bellen natuurlijk ook met verschillende kralen maken.
Bij mij moesten dat 44 kralenhangertjes zijn omdat er in mijn kapjes 12 + 8 gaatjes zitten. Tel eerst even na hoeveel gaatjes er in jouw kralenkapjes zitten, tel dat op en doe er vervolgens nog 4 extra kraaltjes bij : dat is het aantal kralen dat je nodig hebt...
- 4 kleine sierrondelletjes 
- 46 nietstiften,  of 44 nietstiften + 2 kettelstiften

gereedschap
- 2 platbektangen 
- 1 rondbektang
- 1 kniptang
- eventueel een knijpkralentang


material : 
- ear wire
- 2 big bead caps with holes at the edge. 
- 4 small bead caps with holes at the edge.
- 44 small beads. In my case it needed to be 44 beads because of the amount of holes in my bead caps = 2 times 12 in the big one + 8 in the small one + 2 . You need to count the amount of holes in your bead caps and add 4 more and that's the amount of beads you need. 
- 4 small metal spacers
-  46 head pins or 44 head pins and 2 eye pins

tools :
- 2 flat nose pliers
- 1 round nose pliers
- 1 cutting pliers
- crimp bead pliers

DIY rufflebellen/ruffle earrings

ZO MAAK JE HET/DIY


Maak van 40 kraaltjeshangertjes op deze wijze .
Ik gebruikte onregelmatige kraaltjes en besloot voor het grote kapje de dikste uit te kiezen en voor het kleine kapje de kleinste kraaltjes te gebruiken.

Make 40 bead pendants as shown here


Hang de kralenhangertjes aan de gaatjes van de grote kralenkap ... 
Omdat het materiaal van kralenkapjes vaak erg dun is, komen de kralenhangertjes soms los : probeer de oogjes zo goed als mogelijk te sluiten om dat te voorkomen !

Attach them onto the holes in the bead caps.
Make sure the loops of the bead pendants are completely closed to prevent them from falling of while wearing them.




De grote kralenkap ziet er mét alle hangertjes vervolgens zo uit...

This is how the big bead cap looks like after attaching the bead pendants ...

Doe nu hetzelfde met het kleine kralenkapje.
Repeat this with the small bead cap.



Hang in elk gaatje 1 hangertje. 
Dan heb je een groot en een klein kralenkapje vol met kralenhangertjes. 
Per bel maak je zo een set.

Attach a bead pendant onto each hole. 
Now you have a big and a small bead cap with bead pendants



Rijg vervolgens - in deze volgorde -  dit op een nietstift : een kraaltje, het grote kralenkapje met kralenhangertjes, een klein kralenkapje zonder hangertjes en een rondelletje.

Thread this on a head pin : a bead, the big bead cap with bead pendants, a small bead cap without bead pendants, and a metal spacer.

Dan heb je dit... Het eerst aangeregen kraaltje vult nu het kapje onzichtbaar op ...

It looks like this ...
The first threaded bead will invisibly fill the centre of the bead cap... 


En maak vervolgens aan het uiteinde een gesloten oogje zoals hier beschreven. 

Make a closed loop as described here .


Nu heb je een kettelstift nodig.
Omdat ik dat niet zo vaak gebruik, maak ik die gewoon zelf door het uiteinde van een nietstift te knippen en er een oogje aan te maken...

Now you need an eye pin. Because I don't use that very often, I make them myself by cutting of the head of a head pin and making a loop instead...

Hang de kettelstift aan het oogje van de grote kralenkap.
Attach the eye pin onto the loop of the big bead cap. 


Rijg een kraaltje , het kleine kralenkapje met kralenhangers en een rondelletje aan de kettelstift.

Thread a bead, a small bead cap with bead pendants and a metal spacer onto the eye pin.


Dan heb je dit...
This is the result ...


En plooi daar ook een gesloten oogje aan...
And make a closed loop ...


Hang er nog een oorhaakje aan en je eerste oor kan al gedecoreerd worden met deze nieuwe bel...

Attach ear wire and ear one can be decorated with this first earring ...



Vind je het te moeilijk maar wil je echt wel eens zelf juwelen maken? Kijk dan eens op mijn pagina met tuts en technieken voor juwelen hier. Je vindt zeker iets naar je zin ! 

Is this to difficult for you ? 
Take a look at my page with jewerly tutorials. 
I'm sure you find an easier one that you can make ! 

DIY rufflebellen/ruffle earrings

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com