donderdag 4 juni 2015

Uit mijn 2de tekenboekje - deel 8

Het is wel een beetje raar om mijn tekeningen zo groot te zien : Ik zie ze namelijk op een ouderwets computerscherm en daarop zijn ze veel groter dan ze in werkelijkheid zijn ... .
Mijn tekenboekje moet namelijk in mijn handtas kunnen, en ook al zijn mijn handtassen meestal behoorlijk groot omdat ik zoveel zooi meesleur, groter dan postkaartformaat kan er toch echt niet comfortabel in... .
Er moéten ook potloodjes en zwarte stiftjes en een passer mee in kunnen hé ;) . ( Da's dus echt waar hé : ik sleur altijd én een tekenboekje, én een doos kleurpotloden, én zwarte stiftjes , én een geodriehoek en passer mee... Met ook nog 1 tot 2 fototoestellen, 3 brillen en soms nog een boek heb ik echt grote handtassen nodig ;) ).  

Uit mijn 2de tekenboekje - deel 8
17 december 2013
Mijn 2de tekenboekje heeft dus in realiteit de grootte van een postkaart. Als je dan nog de ruimte van de ringen aftrekt, zijn de tekeningen zelf nog net iets kleiner dan een postkaart.
Toch ben ik aan veel van die tekeningen uren en uren bezig : eerst in grafietpotlood de basis tekenen, dan inkleuren, en dan de stiftjes hun werk laten doen...

Uit mijn 2de tekenboekje - deel 8
19 januari 2014
Ondertussen ben ik aan boekjes nummer 3 en 4 bezig. Ik kocht er deze keer eentje die net wat groter is en een flink groter exemplaar voor thuis.
Ik ben er al druk in bezig geweest, maar het resultaat laat ik toch weer pas veel en veel later zien.  

Uit mijn 2de tekenboekje - deel 8
8 oktober 2014

Meer tekeningen uit mijn boekjes zie je hier.

4 opmerkingen:

  1. Haha, dus jij bent ook al iemand die een hutkoffer overal mee heen sleept ;) Mooi zijn deze tekeningen ook weer, lekker kleurig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar, zo een loodzware sjakosch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat van die handtas herken ik. In de mijne zit ook steeds een survivalkit voor lege momenten. Telkens ik jouw tekeningen zie, kriebelt het om ook een tekenset toe te voegen.
    Hoe heb je dat eigenlijk geleerd? Door uit te proberen? Een boek? Enn cursus?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gewoon door te doen : iedereen kan bijvoorbeeld een vierkant tekenen hé. En met een vierkant kan je vanalles doen en al doende komt de inspiratie en de techniek . Gewoon aan beginnen dus !
      Want het is echt geen valse bescheidenheid van mij : ik kan eigenlijk niet echt goed tekenen : ik geniet echter wel van de paar dingen die ik wel kan op dat vlak en probeer met de beperkte kunde die ik daar in heb toch dingen te maken waar ik tevreden over kan zijn .

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com