dinsdag 25 november 2014

Actie: woest...

Actie: woest...

Wat sfeerbeelden van de actie aan de Roma in Borgerhout gisteren op de stakingsdag...
Actie: woest...

Het is allemaal een kwestie van keuzes maken.
Keuzes over welke soort van samenleving we willen.

Actie: woest...

En voor mij is dat simpel.
Ik wil een samenleving waarin we solidair zijn met de zwaksten op momenten dat het wat minder goed gaat.
Ik wil leven in een land waar het beleid ervoor kiest om mensen die het moeilijker hebben om zelf voor voldoende welzijn te zorgen te beschermen.

Actie: woest...

Er is een economische crisis die vooral bij mensen die het al moeilijk hebben hard toeslaat.
En dat terwijl in tijden van economische crisis de winsten van de meest vermogenden in onze samenleving nog meer toenemen dan anders.
Voor als ge dat nog niet wist : economische crisissen zijn enkel negatief voor de doorsnee mensen, supergrote graaiers halen er in tegendeel extra voordeel uit....

Actie: woest...

Op zo'n moment verwacht ik dat onze beleidsvoerders maatregelen nemen om de schade die de crisis aanricht bij de zwaksten in onze samenleving te compenseren.


Actie: woest...

En ik verwacht dat ze dan inspanningen doen om de extreme rijkdommen die in onze samenleving bijeen gegraaid worden door enkelen te herverdelen om onze samenleving op een kwalitatief niveau te houden voor iedereen .

Actie: woest...

Zodat zieken kunnen rekenen op betaalbare geneeskunde, onze kinderen naar goede scholen kunnen, we allemaal den tram kunnen pakken als we naar ons lief willen gaan, we kunnen genieten van verdiende rust als we heel ons leven hard gewerkt hebben, we een betaalbare en gezonde woning kunnen vinden om in te leven, we een inkomen hebben als we door ziekte of werkloosheid geen inkomen hebben , ...

Actie: woest...

Helaas hebben we momenteel beleidsvoerders die andere keuzes maken.
Die maatregelen nemen die de mensen die niet verantwoordelijk zijn voor de economische crisis en er wel de hinder van ondervinden nog meer doen bloeden terwijl zij die het extreem goed hebben deals mogen afsluiten in Luxemburg en geen belastingen moeten betalen op hun extreme winsten ( gemaakt door arbeid verricht door hun werknemers trouwens ... ) .

Actie: woest...

Daarom staakte ik mee...

Actie: woest...

en daarom zal ik er op 15 december weer bij zijn ...

edito : Ik vond deze tekst van Jan Blommaert zo goed dat ik hem er nog effe aan plak ;) .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com