donderdag 29 mei 2014

Troostende kleinigheden

Ik ben al dagen keislechtgezind en het wordt precies elke dag wat erger : voos weer, ambetant lijf, ambetant doend lief, voze verkiezingsuitslag, vervelende dingen op het werk en nog zo van die dingen. 
Ne mens zou voor minder slecht gezind worden ...
En dan zijn er zo van die klein dingen die effe troost brengen, zoals daar zijn ... :

... schoon huisgerief van op de rommelmarkt. Ik gebruik eigenlijk nooit kannetjes, maar volgens mij gaat dat met deze exemplaren veranderen ...

Troostende kleinigheden


... nen boek die ik op 2 dagen uitlas en dat was lang geleden. Ik had de film onlangs gezien, zag dit boek liggen en ik geef toe : ik ben compleet verkocht... Ik heb de volgende delen al besteld...

Troostende kleinigheden

... nog wat boeken uit de kringwinkel voor belachelijk weinig geld (30 cent per stuk of zo). Het zijn nochtans goeie schrijvers, de boeken zijn niet meer te vinden in de doorsnee boekenhandel en ik vind het juist tof dat dat al wat oudere boeken zijn... Mijn vakantielectuurvoorraad is weer aangevuld bij deze ...

Troostende kleinigheden

... een tijdschrift dat zijn geld waard is: ik kocht dat ergens onlangs in een gazettenwinkel en dat staat dus vol met toffe patronen om te haken en te breien. Voor geen geld, en met een grote variatie aan te maken ontwerpen : voor in huis, om aan te doen, om om te slagen, om mee te spelen ...
De lichtgele sjaal hieronder staat zeer hoog op mijn 'wil ik maken' lijstje !
Ik weet niet of het tijdschrift nu nog te krijgen is maar als je het tegenkomt : echt een aanrader  ! 





































Maar ik ben toch nog altijd slecht gezind ...
Wat woorden om me op te beuren zijn dus altijd welkom , hou jullie vooral niet in !

13 opmerkingen:

  1. Kom hier dat ik u een dikke knuffel geef! Is er in uw stad nog geen kattenkaffee waar ge fluweelpootjes kunt gaan strelen in ruil voor troostend gespin?
    K uit L ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat zou nog wat zijn, een kattencafé ! Zou dat echt bestaan ?

      Verwijderen
    2. Yep, in Keulen, Berlijn, Wenen, München, Tokio, New York - noem maar op! Misschien een tip om iemand te inspireren (uw broer of zo) ;-)

      Verwijderen
  2. oooh jee slecht gezind.....
    Nou ik word wel blij van je mooie plaatjes.
    De hongerspelen is echt een prachtige serie alleen bij deel3 heb ik het weleen keertje gehad,
    heb je beide films gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee, ik zag alleen de eerste en nu ben ik erg benieuwd naar het vervolg natuurlijk !

      Verwijderen
  3. Ho M(i)e, komaan hè, lach eens. Om het onnozelste eerst. Het komt allemaal weer goed. Of haal een kitten in huis... dat zal je veel harige knuffels geven. Take care. Knuffff

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. katten zijn heerlijk hé, maar ik zal het wel doen met de herinneringen aan die éne die hier 18 jaar heeft rondgehuppeld : waar ik nu woon is het geen goeie omgeving om een kat te laten wonen helaas.
      En ge brengt me op gedachten maar welke gedachten ga ik hier nu niet verklappen ;)

      Verwijderen
  4. Ik stuur je in gedachten een dikke knuffel van ons Naughty, die bij knuffels begint te spinnen als zot, en een ongelooflijk zacht pelske heeft (kwestie van het beeld wat te versterken dat ik stuur ;-)).
    De Hongerspelen, een super goeie reeks ! Ik heb ze alledrie al verslonden en ik had zo'n spijt toen ik aan de laatste bladzijde kwam :-(.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb ik ook als eens gedaan als ik slechtgezind was, me even gaan opbeuren in een Kringwinkel ofzo, maar ik koop dan altijd dingen die ik eigenlijk niet nodig heb, trooskoopjes dus :-). Maar die kannetjes van jou zijn echt leuk, mooi om te gebruiken maar ook gewoon om te zien staan.
    Die vis is ook heel leuk :-)
    Ik wens jou een fantastische, vrolijke, megagoede en keileuke avond, zodat die vorige dagen zo zijn vergeten!
    Groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt ooit van die dagen en troost je ik heb die ook soms.Bij mij helpt het gewoonlijk om dat eventjes me time te nemen.Ofwel een goed boek te lezen,rond neuzen op't internet naar nieuwe ideeën om te naaien of te knutselen,een ijsje eten of een stuk chocolade of gewoon op tijd ben in en hopen dat het morgen beter gaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo' n slecht humeur, en dan toch zo'n mooi bericht plaatsen!! Je kannetjes zijn geweldig!! Ik houd van blauw/wit en van kannetjes, dus voor mij was het genieten geblazen.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com