dinsdag 10 september 2013

Oostende: tip : pixiedust...

Wat doet ge als ge met 2 een heel weekend op Mon Mol Martre staat ?
Heel veel tetteren !
En wat krijg je te horen als je vertelt dat je een paar dagen naar Oostende gaat ?
' ik ken daar een een heel tof kralenwinkelken en ik heb het kaartje daar zelfs van bij '.
Met deze gouden tip van Sandra in mijn portefeuille liep ik door Oostende en kwam ik inderdaad dat winkelken tegen....

Oostende: tip : pixiedust...

Dat winkelken heet Pixiedust en ligt  niet zo ver van de dijk van Oostende.
Sandra vertelde me dat deze dame aan het uitverkopen is en ik zag inderdaad een bord met ' handel over te nemen ' hangen aan de gevel.
En binnenin bleek er toch wel al heel wat koopwaar verkocht te zijn.
Maar er stonden toch nog veel kralen, plezant uitgesteld in glazen kommetjes, gesorteerd per kleur.
En ze zijn er te koop per gewicht....
Dus begon ik te scheppen, al zei een klein stemmeke in mijn achterhoofd wel : niet overdrijven m(i)e ! ge hebt al héél erg veel kralen !

Oostende: tip : pixiedust...

Content met mijn buit ging ik de nacht in maar die was wat luidruchtig met piepende trammen, roepende feestgangers en krijsende meeuwen waardoor ik de slaap niet kon vatten.
En toen viel het me ineens binnen :
M(i)e !
Ge moet terug naar dat winkelken !
Ge kunt er dat en dat en dat allemaal mee maken maar dan heb je meer kralen nodig !
En moet je ook die en die en die kopen ! 
En ze zijn zo goedkoop, vanaf 500 gram maar 5,5 euro per 100 grammen.
Morgen als de wiederweerga terug naar dat winkelken en een halve kilo kralen verzamelen !
Gevolg : Mijn creatieve ziel op dreef en de éne na de andere mogelijke creatie vloog door mijn hoofd waardoor ik hélemaal niet meer kon slapen...

Oostende: tip : pixiedust...

Dus ikke de dag erna moe want niet uitgeslapen maar vol inspiratie terug naar Pixiedust alwaar ik een ware kralensoep bijeen schepte...

Oostende: tip : pixiedust...

Die ik thuis minutieus terug uit elkaar sorteerde...
Ik heb er nog niks mee gemaakt : er zijn maar 24 uren in een dag hé !
Maar dat komt nog wel.

Oostende: tip : pixiedust...

Heb je ook zin in wat kralensoep ?
Pixiedust vindt je op de groentenmarkt nummer 3 in Oostende.
Ze hebben er erg mooie glaskraaltjes, ze zijn niet duur, en de dame van de winkel is erg vriendelijk.
Ik weet niet hoe lang de winkel nog open blijft en vind het spijtig dat ze er mee ophoudt want de prijs/kwaliteitverhouding is er echt de moeite.
Ik ben blij met mijn nieuwe aanwinst en hoop snel te kunnen laten zien wat ik er mee van plan was !
Maar voorlopig leg ik toch echt een knoop in mijn portefeuille voor kralen ...

Oostende: tip : pixiedust...

Voor de volledigheid nog even vermelden dat ik alle kraaltjes netjes betaalde : Ik kreeg niks voor het schrijven van deze blogpost, de inhoud  is volledig gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring . De dame van Pixiedust heeft zelfs geen idee dat ik deze post schrijf ...

edito: deze winkel is voorgoed gesloten!

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleurtjes heb je "geschept". Zonde dat je het winkeltje niet eerder hebt ontdekt. Toch jammer dat zo'n leuk winkeltje zijn deuren gaat sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It is sad if that seller is closing her bead business, but so fortunate for you to get the goodies :) Yes, I love to buy big assortments and then sort all the beauty (as much fun as creating something!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve: Misschien krijg je nu een droom waarin de meest wonderlijke creaties voorbijvliegen: droomboekje klaarleggen met potloodjes voor als ,je wakker wordt, Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je leuke kralen gevonden zeg! Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com