maandag 15 april 2013

Antwerpen: Napoleon in het MAS

De laatste tijd kom ik vaak in de buurt van het MAS ( museum aan de stroom )  in Antwerpen.
En soms beklim ik dan de de trappen ( met de roltrap ;)  ) tot helemaal boven om uit te kijken over de Schelde en de stad.
Da's tof namelijk...
Maar nu besloot ik nog eens binnen te gaan, het is tenslotte een museum voor iet.

Antwerpen: Napoleon in het MAS

Er loopt momenteel een tentoonstelling over Napoleon in het Mas.
Napoleon heeft ooit deze contreien veroverd en heeft nogal wat invloed gehad op - oa - Antwerpen .

Antwerpen: Napoleon in het MAS

Napoleon leek me  een  wat excentrieke persoon dus ik vermoedde iets interessant te kunnen zien op de tentoonstelling.

Antwerpen: Napoleon in het MAS

Maar...
Dat viel eerlijk gezegd wat tegen...
er stonden een aantal objecten, er lagen wat geschriften, hingen wat tekeningen, maar de verlichting in het Mas was zo slecht dat het niet goed zichtbaar was.
Niet goed genoeg naar mijn normen...

Antwerpen: Napoleon in het MAS

Er stonden gelukkig wat boten, want een collectie oude geschriften is voor een echte geschiedkundige misschien wel iets om een geschiedkundig orgasme van te krijgen,  maar ik vind dat niet zo boeiend.
Behalve onderstaande waarschuwing dan, die vond ik wel grappig...

Antwerpen: Napoleon in het MAS

Er hangt ook bijzonder weinig uitleg bij de tentoongestelde objecten. We kregen wel een boekje mee met uitleg, en wellicht was het wel de moeite geweest om een ingesproken museumgids te huren .
 Antwerpen: Napoleon in het MAS

Dat hadden we echter niet gedaan, want dat kostte nog eens 3 euro en de inkom was al 8 euro...
Dat vind ik veel geld ...

Antwerpen: Napoleon in het MAS

We waren nogal laat binnen gegaan en hebben daardoor maar de helft van de tentoonstelling echt kunnen zien.
Daarna werden we aangemaand het museum te verlaten.
Da's onze eigen schuld natuurlijk: wij zijn zelf zo laat binnen gekomen. 
Maar het lijkt me toch gepast dat men aan de inkom dan effe vermeldt dat de tijd om het allemaal te bezichtigen wel erg kort wordt.
We hadden daar zelf namelijk niet bij stil gestaan...

Antwerpen: Napoleon in het MAS

De tentoonstelling over Napoleon loopt nog tot 30 juni.
Maar ik raad ze niet aan tenzij je echt heel erg kickt op geschiedenis.
Dit was de tweede keer dat ik in het MAS binnen ging kijken en weer werd ik teleurgesteld.
Het zij zo...
Er zijn gelukkig nog meer musea die wél interessant zijn...

Antwerpen: Napoleon in het MAS

7 opmerkingen:

  1. Jammer zeg, want een museum bezoek is kostbaar en je wilt toch wel iets zien wat je bevalt... Nou ja, de snoepjes bevallen mij wel hahaha, ik ga dan voor de salmiak ballen, heerlijk!!!!!

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kBen geen echte fan vh MAS, ik blijf het een lelijke rode doos vinden, en binnen veeeeeel te donker. Maar het wordt ons door de strot geramd dat we er blij moeten mee zijn he :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahah ik ga ook voor de napoleonsnoepjes!!
    wist je dat napoleon veel last van zijn maag had..
    (vandaar altijd zijn hand op zijn maag) en daarom veel drop at??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ... en het zijn toch maar lekkere snoepekes! Bedankt voor je fijne berichtje op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tja voor iedereen is t anders hé.... ik ben al drie keer in t MAS geweest en absoluut niet teleurgesteld, altijd wel iets te zien dat ik de vorige keren niet goed bekeken heb....

    chris V.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com