dinsdag 19 februari 2013

Zonnige vrolijkheid in huis...

Mijn tuin is momenteel een beetje een puinhoop.
Nu ook niet zo overdreven hard - het tuintje is ocharme een voorschoot groot dus veel plaats om er een puinhoop van te maken is er niet -  maar toch...
Gesnoeide takken ... liggen er nog steeds te liggen.
 De oude potten mét inhoud ( zijnde veel zand en wat verdorde stekskes ) staan er nog en er liggen hier en daar liggen ook nog wat oude bladeren een schuilplaats te bieden aan allerlei klein kruipende en krioelende wezens die er absoluut moeten zijn om mijn tuin in goede staat te houden maar die ik het liefst niet te vaak tegenkom ... .

Zonnige vrolijkheid in huis...


Tussen dat groen van vorig jaar (  en nu dus niet meer groen want zo gaat dat in een tuin ) lag ook een potje met bollekes dat ik er had gelegd in afwachting van ze uit te planten in volle grond ...

Zonnige vrolijkheid in huis...

Maar dat uitplanten is er een beetje overgeschoten moet ik eerlijk toegeven...

Zonnige vrolijkheid in huis...

Toen ik na dat pak sneeuw dat alle rotzooi onzichtbaar maakte deze week nog eens voorzichtig wat stapjes in mijn gras zette zag ik ze ineens liggen, de vergeten verwaarloosde bollekes.

Zonnige vrolijkheid in huis...

Het potje lag op zijn kant en  ...de bollekes hadden al bloemetjes gekregen !

Zonnige vrolijkheid in huis...

Ik geef toe : ik heb de laatste dagen ongelooflijk veel zin in wat zonnebaden in een warme zwoele tuin, maar daar is het helaas nog veel te vroeg voor.
( maar Oh Oh ! wat heb ik er zin in ! )
Waardoor de kans dat ik van die verscholen schoonheden kan genieten erg klein is als ik ze liet liggen waar ik ze een paar maanden geleden achteloos had neergegooid...

Zonnige vrolijkheid in huis...

Dus heb ik ze maar binnen gezet en nu stralen ze me vanuit hun pot toe alsof ik hun leven heb gered...
Schoon toch hé !

7 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com