dinsdag 26 februari 2013

recht uit Marokko!

Latifa kwam mijn bureau binnen en zei : zie eens wat ik heb meegebracht voor jou uit Marokko!

recht uit Marokko!

En ik riep : Groene lippenstift !!!!

recht uit Marokko!

En Latifa vervolgens heel verbaasd dat ik dat kende :) .

recht uit Marokko!




Maar...

Ik heb lang geleden zeer veel van die lippenstiften gebruikt.
Ze zaten toen in een goudkleurige verpakking en je had ze alleen in het groen - volgens Latifa heb je ze nu in alle kleuren van de regenboog, ze had al spijt dat ze er maar 2 had meegebracht ;) - en ik kocht ze in een Indisch winkelken aan het centraal station in Antwerpen.
Misschien verkopen ze ze nu nog wel, ik heb er al lang niet meer naar gezocht.
En toen ik de ietwat kitscherige verpakking van deze exemplaren en de bijbehorende blik in de ogen van Latifa zag wist ik direct dat dit de groene waren.
Nu ook in het oranje blijkbaar :).

recht uit Marokko!







































Voor diegenen die ongerust zijn dat ik ze nu helemaal zie vliegen en met groene lippen rondloop : ge moogt terug opgelucht ademen.
Het geheim van deze lippenstift is namelijk dat hij rood wordt als je hem aanbrengt op je lippen.
Op de foto zie je hoe hij kleurt op mijn hand, maar op mijn lippen is hij nog feller van kleur.
De groene word rozerood, de oranje knal fuchsia.
Ik herinner me nog van vroeger dat hij feller kleurde naargelang wat ik had gegeten, maar herinner me niet meer op welke  voedingsmiddelen hij juist zo fel reageerde.
En het toffe van die lippenstiften is dat ze zeer zeer lang houden maar  kissproof zijn !
Ik weet alleen niet van wat het is gemaakt en of het zo gezond is.
Iemand een idee ?
Maar ik ben er erg blij mee, dus merci Latifa !

recht uit Marokko!

























Binnenkort verhuist Latifa trouwens en komt ze permanent bij mij op de bureau zitten...
Dat beloofd !
Maar ze is van harte welkom !
Dat wordt plezant bij ons !

4 opmerkingen:

  1. Haha. Ik kom net uit Marrakech en deze werden me daar ook voor gehouden... Ik heb ze niet gekocht, omdat ik ze zowieso niet gebruik en inderdaad ook al ken. Wel leuk dat ze aan je gedacht heeft natuurlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He dat is leuk, groene lippenstift...hoe komen ze erbij! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooh, die ken ik en die gebruik ik ook, ik koop ze altijd in Brussel in de winkels rond het Vossenplein. Je kan geen betere hebben, ik ben er in ieder geval dikke fan van.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com