donderdag 13 september 2012

Recept: mijn favoriet recept voor aardappelsalade...

Ik eet graag aardappelen.
Dat  is niet erg hip en trendy, ik weet het.
Maar toch is het zo.
Liefst van die bloemige aardappelen, met wat zout op ! 
En deze aardappelsalade is mijn favo manier om ze koud te eten...
Het recept haalde ik uit een kookboek, maar ik weet eerlijk gezegd al lang niet meer hetwelk.
Ik heb namelijk wel wat kookboeken en ik maak dit recept ondertussen al zo lang op deze manier dat ik het recept er niet meer voor nodig heb.

Recept: mijn favoriet recept voor aardappelsalade...


wat gaat er in ? 
- rode aardappeltjes. Ik gebruikte hier francinellen van den delhaize, maar het mogen er ook andere zijn.
- mayonaise
- magere yoghurt
- een rode ui
- pijpajuin of bieslook mag ook
- wat munt
- peper en zout

Recept: mijn favoriet recept voor aardappelsalade...


hoe maak je het ? 
- poets de aardappelen schoon met een borsteltje onder water . Schil ze niet.
- kook ze gaar, maar niet té gaar : ze mogen niet uit elkaar vallen.
- snij de aardappelen in kleine stukken en laat ze afkoelen.
- meng gelijke delen yogurt en mayo. Ik kan niet juist zeggen hoeveel: ik doe maar wat. Je moet dat wat laten afhangen van de hoeveelheid aardappelen die je maakte .
- snij de muntblaadjes  in reepjes en meng ze onder het yoghurt-mayomengsel
- voeg er peper en zout aan toe naar smaak.
- snipper de rode ui en meng de ui onder de aardappelen.
- ook bieslook of pijpajuin mag je desgewenst fijnsnijden en onder de aardappelen mengen.
- giet de dressing over de aardappelen en meng alles goed dooreen.
TIP :  als je die dressing er bij giet als de aardappelen nog een beetje warm zijn, wordt de smaak lekkerder heb ik ondervonden.
Klaar.

Recept: mijn favoriet recept voor aardappelsalade...

Deze aardappelsalade vind ik het lekkerst als hij een beetje lauw of op kamertemperatuur is.
Ik maak hem dikwijls bij een BBQ, maar het kan ook gewoon bij gebakken vlees of vis en een groene salade .
Smakelijk !

1 opmerking:

  1. Ik ben ook een hevige aardappelliefhebster!! ik ga je recept zeker eens uitproberen alleen ben ik niet zo zeker van de munt (daar ben ik dan helemaal niet gek op)

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com