vrijdag 27 april 2012

juwelen: geweven oudjes


Als gullie denken dat ik pas vanalles ben beginnen maken toen ik begon te bloggen : mis poes!
Ik geef toe : mijn goesting en inspiratie is pijlsnel de hoogte ingegaan sinds ik blogland ontdekte.

Maar ik heb altijd al graag vanalles gemaakt.

juwelen: geweven oudjes



Juwelen maken doe ik al enkele jaren
Maar ik ben er al veel langer geleden voor het eerst mee begonnen...
Deze maakte ik ...
... ik schat een  jaar of 15 geleden... .
Toen kocht ik -  nadat ik iemand met een toffe geweven kralenchoker zal rondlopen - volgend apparaat in de chirowinkel :

juwelen: geweven oudjes


Ik maakte wat ontwerpen op ruitjespapier ...

juwelen: geweven oudjes


juwelen: geweven oudjes


juwelen: geweven oudjes


En kocht - in dezelfde chirowinkel - een paar dozen rocailles.
Die werden daar in redelijk grote verpakkingen verkocht en ik heb er nog altijd zeer veel van over ...

juwelen: geweven oudjes

Een beschrijving van hoe het moest had ik niet.
Ik wist wel hoe je kon weven, dus improviseerde ik wat  :
Als ' scheringdraden ' ( dat zijn de draden die je opspant op het weefgetouw ) gebruikte ik elastiek.
En weven deed ik met gewoon stikgaren.
Ik wist niet hoe ik het moest afwerken, en legde er dan maar  gewoon een knoop in...
Ik heb lang haar en dat zou je dus toch niet zien :-)
En het lukte !

juwelen: geweven oudjes


Ik droeg het resultaat enorm veel, bijna dagelijks !
Het paste mooi rond mijn hals zonder echt te knellen
en ik kreeg er veel complimenten over !
Ik liet natuurlijk nooit de achterkant met de knoop zien :-)
En na een tijdje was het zo versleten dat ik een nieuw exemplaar maakte ...


juwelen: geweven oudjes


Ik heb ze nog altijd !
En ik ben er nog altijd fier over!
al zijn ze nu écht totaal versleten en niet meer draagbaar....

Maar ach, ze liggen niet in de weg ;-).

6 opmerkingen:

  1. Oh, wij deden dat in het lager ook! Superleuk! En ik vond vooral dat het zo leuk aanvoelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch, wat prachtig. Heb je ook wel eens kralen gehaakt? Dat is ook zo leuk, maar om er een patroon in aan te brengen vind ik wel erg moeilijk. Fijn weekend,
    Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk!! Dankjewel dat je weer meedeed met Link Your Stuff. Een hele fijn dag toegewenst!
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, echt, nostalgie, heb mijn eerste 'indianenketting' ook nog steeds na al die jaren

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com