dinsdag 13 maart 2012

wijvenweek : Guilty pleasures en kleine kantjes


Lap!
Een halve dag breek ik er al mijn hoofd over  : guilty pleasures....
Het thema van de dag in de wijvenweek...
Om de 1 of andere reden kom ik altijd uit bij 'kleine genoegens'.
Maar daar gaat het toch eigenlijk niet om...



Ik hou wel van kleine genoegens anders en heb er veel :
In het weekend tot ' s middags in mijn lekker warm bed blijven liggen - ondertussen bedenkend dat ik wel echt het lekkerste bed ter wereld heb.
Een heel heet bad pakken en dan als ik het echt niet meer uithou , dampend in de tuin gaan staan.
Chocolade natuurlijk !
Een middagdutje doen.
Een half uurke bubbles spelen.
Toch nog dat kwartiertje langer opblijven dan goed voor me is.
Effe uit de bol gaan met de volumeknop zover mogelijk open op dat toch echt wel erg dansbaar nummer van Madonna of AC/DC...
...
En dan zijn er nog een aantal die ik niet aan jullie neus ga hangen...
Want : eerlijk zijn is 1 ding, maar 'alles ' vertellen ... nee : liever niet ...
maar dat zijn dus geen guilty pleasures...

Ik vraag me af : zou het dan kunnen dat ik me niet gemakkelijk ' guilty ' voel ?
Helaas helaas!
Ook mij is dat o zo katholiek geïnspireerd gevoel niet onbekend...
Schuldig omdat ik niet hard genoeg gewerkt heb...
Te lang heb geslapen... .
Te veel heb gesnoept ...
Te veel geld heb uitgegeven aan weer een toevoeging aan mijn al hilarisch grote kralen/stoffen/garenvoorraad...
Te lui was om ook te kuisen achter de kast en onder de zetel...
Geen goesting had om naar die betoging te gaan waarvan ik het doel toch echt wel belangrijk vind...
hmmm...
Ge moet het hier maar mee doen want ik kom er toch niet uit...
de combinatie 'guilty' en 'pleasures', dat ken ik precies niet echt ...


Edito ! Ja ! Ik heb er toch 1 gevonden !
Ik krijg van de buurvrouw vaak een hoop oude tijdschriften kado...
De flair en  libelle, maar dat vind ik niet zo boeiend...
Maar die roddelblaadjes !
Den dag allemaal, de story !
Als ik zo'n lading nieuwe krijg, duik ik het bad of bed in en ben ik best wel effe bezig met ze allemaal te doorbladeren.
En ik weet wel dat dat vol onzin en leugens staat...
en de helft van de mensen in die boekskes ken ik zelfs niet.
en veel leeswerk is daar niet aan
maar toch, maar toch...
zo af en toe is dat gewoon plezant !
zo af en toe...
maar wel alleen als ik ze krijg ...



2 opmerkingen:

  1. Klinkt bekend allemaal ;-)

    Fijn dat je ook mee doet met de wijvenweek trouwens :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom zou je je schuldig voelen, het is toch altijd mosterd na de maaltijd. En je doet er niemand te kort mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com