dinsdag 9 augustus 2011

wat ben ik toch een kieken !

soms toch ...
zoals nu....

Al 4 weken zeg ik tegen mezelf : trek uw loopschoenen aan of desnoods uw wandelschoenen , en ga aan de overkant wat bewegen in de natuur.
Maar ik vond de goesting niet. 
Ik vond  elke keer weer een goei excuus : 'ik zal het morege wel doen, zeker voor de noen ', het is slecht weer, ik zit nu zo goed, ik heb al bewoge vandaag...

Gisteren gebeurde het dan toch eindelijk :
Fototoestel gecheckt, makkelijke schoenen aan, en een risico gepakt door geen regengerief mee te pakken....

Awel,, dat was ZALIG!
het was wat getormenteerd weer : lekker veel wind, dan  weer dreigende wolken en dan kwam de zon effe groeten.
Mijn haar wapperde en vloog steeds voor mijn ogen...
en 'macro'fotografie is niet altijd even handig als die blaadjes en beskes niet willen stil hangen.
af en toe voelde ik me licht angstig omdat de mama altijd zegt : ge gaat daar toch niet op je eentje wandelen ! stel dat ge lastig gevallen wordt ! '
Maar dat is een argument waar ik weiger aan toe te geven....
Gelukkig, want ik zou dit anders allemaal gemist hebben ...

in het park



























Momenteel is het beskestijd in het park.
Om te beginnen hangt het er vol met lijsterbes.
Erg fotogeniek, wat ik dan ook bij deze met plezier laat zien :

in het park

En als ik zeg dat het er vol van hangt, bedoel ik dus ook echt vol ...

in het park

Het hangt er ook vol vlierbeskes.
Bij deze een oproep : hebben jullie goeie recepten met vlier ???
Ik heb wel goesting om een emmerke te gaan plukken en er iets mee te doen namelijk ....

in het park











in het park


in het park



















Er hangen rare peulen ...

in het park
in het park

en daar horen deze bladeren bij ...

in het park

Het is hier ook een paradijs voor langorige beestjes...
Ik leek Mozes wel : overal waar ik kwam, week de 'kudde' konijnen uit elkaar.
Ik werd bijna bang van mijn eigen !
Zo gevaarlijk leek ik wel !
En met ' kudde' bedoel ik echt wel ' kudde '...


in het park

al leek dit me een hol van iets groters dan nijntjes...
spannend !

in het park

een stukje van ' konijnenstad ' ...
De gangen hier zijn kleiner dan dat van hierboven ...

in het park

deze twee zaten in de verte wat gezellig te doen ...

in het park

Hallooooo!!!!
Iemand thuis ???
( uw dak moet een beetje gerepareerd worden )

in het park

Er staan ook bomen in het park ....
Echt waar !!!

in het park

in het park

in het park






































soms netjes op een rijtje ...

in het park








































of zalig indrukwekkend 


in het park

Hier en daar een fleurige toets....


in het park

in het park

in het park

of wat beton...
we zijn hier tenslotte wel in een stad hé !

in het park

'me'ke het kieken heeft ondertussen haar lesje geleerd en gaat straks...
.... wandelen in het park!

want ik word daar - zomer of geen zomer - gewoon goed gezind van !


13 opmerkingen:

  1. super gewoon !!!
    macrofotografie... onlangs zei mijn man dat die functie ook op mijn fototoestel staat... misschien toch maar eens uitproberen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. groot gelijk om erop uit te trekken, de foto's zijn het zeker waard geweest !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt 'moois van je.' Dank je om deze mooie foto's te delen met ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zijn prachtige fotoos geworden..van vlierbessen kun je sap maken of zelfs jenever mmmmmmm.....en van die konijnen kun je een stoofpotje maken hihihih LOL....en die bonen zijn denk ik acacia,maar ben niet zeker , zijn niet te eten anders had je zelfs bonensoep....

    Marjo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gewoon al van naar je foto's te kijken word ik goedgezind, wat een prachtige plaatjes heb je geschoten. Ik krijg zelf ook wel zin om er op uit te trekken met het fototoestel alleen het regent, of is dat een excuus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig !!

    Groetjes
    Eline's Photography

    ps: kom zeker ook is langs mijn blogje,
    laat dan zeker ook wat feedback achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie foto's. Zo kuddes konijnen zien wij hier ook met trossen 's ochtends. Wij hebben geen overburen, enkel gras aan de overkant en het is zalig om ze dan met hun wit poepeke te zien huppelen.

    En tja Me, ook Kaboutermensjes gaan eens met vakantie...dus niemand thuis om het gat in hun dak te repareren dan he ;-)

    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, gezellig die twee konijnen! Je hebt wel naar ze gezwaaid, toch?
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schoonheid is vaak dichtbij, je moet het alleen durven(of willen) zien. En soms moet je daar eerst een kieken voor zijn, eerlijk ik ben ook vaak een kieken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige stukje natuur heb je vastgelegd ik wordt er helemaal stil van


    grtjs petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. echt mooie fotoos! ik kan de natuur er vanaf ruiken ... woont in de stad :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fantastic pictures! Thanks so much for sharing those natural wonders!!

    Thanks for linking to the Creating Success Worldwide blog hop!! Hope you'll come back again next week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige foto's!!!
    Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com