donderdag 24 maart 2011

lucky 'me' ... again...

Ik ben -  weeral! -  met mijn gat in de boter gevallen !
Naast het feit dat het zo'n zalig weer is en het weekend voor mij begonnen is ( ik werk niet op vrijdag ) , ben ik ook  weer een aantal mooie dingen rijker namelijk.
Kijk en geniet mee :

Eerst waren er de mooie stofjes van vriendin L.
Het gaat de ronde dat ik met vanalles pruts, dus bracht zij ze voor me mee in de veronderstelling dat ik er wel iets mee kan doen ( dat meiske weet natuurlijk niet dat ik al een kast vol met schone stofjes heb, maar L : er kunnen er altijd 2 bij ! En nog meer ook ! )
Op het eerste zicht lijken het gewoon 2 plezante stofjes, maar... het zijn eigenlijk wikkelrokken die ik met plezier zou dragen als ik er in zou kunnen...
Ze hebben maatje 32 of zo denk ik....
Ik vind het verbijsterend dat er ooit iemand inpaste, zelfs L. met de slanke lijn :-) .
Ik kreeg ze om er zakjes van te knippen of zo, maar ik denk dat L. zelf op een beter plan heeft gebracht. Als ik het ooit uitvoer, zal ik het laten zien .
Voorlopig blijft het dus een mysterie...
En  ( gefluister ) : mysteries zijn spannend !

lucky 'me' ...  again...

lucky 'me' ...  again...

Dan was er het boek dat ik bij de madame met de kat op onze laatste fimodag heb gezien : ze liet me een oud haakboek van burda zien ( van 1980 ) en daar stonden zoveel toffe dingen in dat ik onmiddellijk ben gaan googlen in de hoop het ergens op de kop te tikken.
Dat lukte me erg snel : een Nederlandse dame had het nog in de aanbieding en de koop was snel beklonken.
Het aankomen verliep wat lastiger...
Het pakje was niet voldoende gefrankeerd wat tot kafkaiaanse toestanden leidde bij onze post...
Te ingewikkeld om uit te leggen....
Maar het kwam kort gezegd neer op boetes naar jezelve sturen :)
Gisteren kreeg ik het eindelijk toch in de bus.
En ik vind het echt fantastisch !
Er staan haaktechnieken in waar ik nog nooit van gehoord heb ( iets met een soort vork bijvoorbeeld ) en ook massa's superplezante patronen.
Ik denk dat ik er hier wel eens 1 uit de doeken zal doen in de nabije toekomst...



Vergeef me de slechte kwaliteit van de foto's : foto's van boeken zijn meestal niet erg denderend...
Bij mij toch niet ...

Dan was er nog die give away met sleutelhangers die ik won bij Akelein.
Dat kwam goed uit want mijn sleutelhanger van bos 1 ( ik heb 2 grote sleutelbossen namelijk ) had het net begeven .
Ze staken vanmorgen in mijn bus en zijn nog net iets mooier dan op foto !!!

Merci Akelein !!! Ze zijn zéér mooi !!!!



Tenslotte kocht ik mooie zelfontworpen kaartjes in de etsyshop van Brenda van B.D. Design Crafts.
Zij maakt zeer mooie tekeningen met uilen en heeft er dus nu ook postkaartjes van.
Ze zijn zeer mooi, en ook niet duur : ga gerust eens kijken in haar shopje !
Ze heeft ook een plezante blog  ( ah ja, vandaar kende ik haar ontwerpen ! ) en als je daar eerst gaat kijken kan je de kaartjes op etsy nog goedkoper aanschaffen !


Tenslotte heb ik vorig weekend een haakwerkje bijna afgemaakt, maar de finishing touch komt er maar niet van.
Ik probeer er zeker dit weekend werk van te maken maar ik licht ondertussen alvast een tipje van de sluier :



Maak er een FANTASTISCH weekend van allemaal : ik weet alvast dat ik dat ga doen !!!!

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke post, en wat een gaaf boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh lucky YOU!!!!!
    Fijn weekend gewenst.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lucky you ;-) Mooie stof! Leuke bloem in dat boek, zet er maar gauw bij :) Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja, dat wordt alvast een heel prettig weekend! Zeker met zulke creatieve vooruitzichten! En wat is er zaliger dan lekker buiten in het zonnetje breien of haken! Ik heb alvast wat tuinwerkzaamheden op mijn programma, heerlijk wat nieuwe bloemetjes/plantjes in de grond stoppen! Veel plezier, lieve bloggersgroetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad een heel leuk begin van het weekend! Geniet er maar volop van!

    Groetjes, Zjizjipke!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat maak je het toch allemaal spannend!!!! ;) :)
    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com