woensdag 9 februari 2011

Fietsergernissen

fietsergernissen



auto's op het fietspad - fietsers die voorbij steken zonder te bellen - rechts afslaande auto's die niet kijken naar de fietsers die rechtdoor willen - voorrang op een fietspad ? nooit van gehoord ... - voorrang van rechts ook voor fietsers ? Nooit van gehoord -  fietsers tout court : bestaat dat nog ??? - putten in het fietspad - handige parkeerplaatsen toch, die fietspaden - wriemelen met je boodschappen om ze in de fietsenstalling in je fietszakken te krijgen - wriemelen aan je fiets om hem vastgelegd te krijgen in te smalle fietsstallingen - te weinig fietsstallingen - geen mogelijkheid om je fiets vast te zetten aan een object - verboden fietsen te plaatsen maar geen alternatief - fietsers die van de verkeerde kant komen en niet opzij gaan - autodeuren die opengeslagen worden zonder kijken - door plassen rijdende auto's waardoor je de tweede douche van de dag krijgt - fietszakken die ofwel tegen je hielen tikken ofwel tussen je wielen kletteren - fietsers zonder licht - fietszakken zijn blijkbaar handig als er nergens een vuilbak staan - telefonerende fietsers voor je die zwalpen omdat dat niet goed te combineren valt - strooien op het fietspad als het sneeuwde ? - fietsers die rechts inhalen - als er geen fietspad is en je er niet naast mag van de autochauffeur - TEGENwind !!!...

ben ik er nog vergeten  :-))) ?


Ik ben dus een fietser : véél handiger in de stad en snel ook. Bovendien goed voor het milieu én de portemonnee Maar zo ergerlijk soms....

7 opmerkingen:

  1. herkenbaar, al had ik er in de 'grote' stad meer last van dan nu in een 'kleine' stad!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik fiets ook al mijn hele leven , elke dag minstens 16 kilometer ( heen en terug). ik herken je frustratie, en toch weegt niets op tegen de vrijheid, ik heb wel het geluk van dagelijks een aantal kilometer door natuurgebied te rijden, lekker geen auto's en weinig volk, ik voel mij daar vaak enige fietser met een blauwe reiger en paarden als dagelijks gezelschap.Stel je voor dat ik op een overvolle aangedampte bus moet, misselijk word ik daar altijd van, dan is regen en tegenwind
    nog altijd een beter optie. En de lente hangt al een beetje in de lucht, dagen worden langer, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat je ze allemaal hebt opgesomd. De putten, de regen en wind, gevaarlijke chauffeurs en roekeloze fietsers die de clichés over fietsers bevestigen ("ze komen van overal, behalve uit de lucht")
    Maar vergeet die gigantische hoeveelheid voordelen niet!
    (daar zal ik misschien eens over bloggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zou ik graag door de natuur fietsen elke morgen, zo helemaal alleen en verlaten !
    Ik fiets ok graag zenne : het is handig, snel, en je hebt dan ook nog beweging.
    Maar die ergernissen komen er nu eenmaal ook bij als je in een grootstad fietst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vanmorgen fietste ik al vroeg naar school, het werd net licht, de geur, de kleuren, het was prachtig! Maar ja, ergernissen heb ik ook soms. vooral een nat zadel, brrr

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha wat een leuk logje zeg! Been there maar ben inmiddels het fietsen helemaal verleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar kan ik mij nu helemaal in vinden. Fietsen is inderdaad het snelst in de stad, maar je moet wel 100 ogen hebben om er heelhuids door te komen.

    Maaaaaar, ik geef mijn fiets niet op. In nog geen 1000 jaar :D

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com