vrijdag 15 oktober 2010

schoon schrijfgerief

Op tijd en stond krijg ik een schrijfkriebel. Ik pleeg dan wat neer te pennen in mijn dagboek. En als het weer zover is,  heeft dat  over het algemeen 2 oorzaken :


1. Ik voel me écht niet goed
2. ik heb nieuw schoon schrijfgerief


Ik heb mezelf een stop opgelegd wat betreft de aanschaf van schoon schrijfgerief en ik voel me al een tijdje best wel goed in mijn vel. Dus van die schrijfkriebel blijf ik al een tijdje gevrijwaard.

Maar eerlijk gezegd : ik heb best al wel wat liggen dat ik - ook al is het niet altijd even handig - koester omda'k het zo mooi vind.


Neem nu de pen die ik kreeg van de meneer die me toen graag zag : een dikke luxepen die ik zelf mocht uitkiezen uit zijn collectie. Ik heb altijd graag met pen geschreven, en deze had buiten zijn erg gedistingeerde 'look' ( de meneer die me toen graag zag was ook erg gedistingeerd bij tijden ) nog een andere grote troef : ge kunt er zelf inkt in optrekken met een navulbaar inktpatroon ! Tof hé !
De meneer die me toen graag zag is uit mijn leven verdwenen - wie had dat toen kunnen denken ! - maar zijn pen koester ik  nog steeds.

schoon schrijfgerief

Met de meneer die me toen denkelijk al iets minder graag zag, ben ik ook eens in Barcelona geweest. We stuitten toen op een winkeltje met fantastisch schrijfgerief en ik heb me daar toen een aantal kostbaarheden om mee te schrijven  aangeschaft.
Zoals daar zijn  : deze roze-met-groene glazen pen met bewerkte zilveren houder en pennetje, gemaakt in Italië. Je moet ze nog zoals in de oude tijd - en dat is zelfs nog voor mijnen tijd ! - in de inktpot doppen . Ik kocht er een potje sepiakleurige inkt bij  ( zou dat ook in oudroze bestaan ? Lijkt me ook wel een toffe inktkleur om mee te schrijven ! ) : 


schoon schrijfgerief

Ik heb me daar zoals gezegd goed laten gaan en kocht er ook een volledig glazen pennetje in een bruine kleur. En dat schrijft dus écht  ( alhoewel ik moet toegeven dat het niet echt erg praktisch is als je veel en proper wil schrijven , ook de vorige pen niet trouwens  )!

schoon schrijfgerief

detail van de schrijfpunt :

schoon schrijfgerief


In datzelfde winkeltje schafte ik een zeer mooie stempel met letter aan en een stempelkussen met gouden inkt. Wat zou ik graag een  stempel laten maken met dit soort van letters van het woord ' me' ! ( als iemand weet waar ik zo'n letters en stempels kan vinden : laat het me dan maar weten ! )
Ik gebruik hem om een stempel te zetten in de boeken die ik heb gelezen ( alleen in mijn eigen boeken natuurlijk ;) ) . Hij past trouwens helemaal bij mijn gedistingeerde pen vind ik ;) !

schoon schrijfgerief

en dan is er nog het schrijfboek dat ik als dagboek gebruik : dat heb ik jaren geleden gekocht in het geboortedorp van Leonardo da Vinci - toepasselijk Vinci genaamd - en gelegen in Italië. Dat was een winkeltje waar ze handgemaakte schriften ed verkochten en ook toen kon ik er weer niet aan weerstaan : het heeft een lederen rug, vogels op de harde kaft en lijntjes binnenin. Aan het feit dat het nog niet vol is, kan je ook zien dat ik eigenlijk niet zo erg veel schrijf, want hij is toch echt al een paar jaren in gebruik. Er ligt nog een klein pennetje bij waarvan ik niet meer weet waar ik het kocht. Het is ook eentje met een optrekbare vulling en heeft een 'katoogachtige ' cover.

schoon schrijfgerief

Dan is er nog een fantastisch adressenboekje dat ik echt moest hebben toen ik het zag. Nu is blauw - en zeker donkerblauw  - niet zo mijn kleur, maar helaas was dat de enige die ze nog hadden. Ik heb in hetzelfde materiaal - maar dan in het groen en paars - ooit wel eens een schrijfschrift gekocht als kadootje. Hij komt van een veel minder exotisch oord, zijnde : 't shoppingcenter in Wijnegem. Het komt van een fabrikant die allerlei verschillende soorten van schriftjes en agenda's maakt, maar deze flamboyante glitterende exemplaren heb ik al jaren niet meer in hun assortiment gezien helaas.
En ik kocht er in een ook niet zo'n exotische badplaats - zijnde nieuwpoort bad - een bic met glitters bij... En als die niet meer schrijft, sloop ik gewoon een ordinaire stylo en steek de vulling in mijn glitterbalpen. Dat schrijft namelijk plezanter ...

schoon schrijfgerief



Mijn flamingobic met pluimen heb ik onlangs weggegooid en ik heb er geen foto van. En de glitterbicjes die ik wel eens met veel plezier gebruik, durf ik er niet bij zetten : ik ben tenslotte al 43 en een gedistingeerde vrouw aan het worden  ;-))))

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie pennen heb je, ik zou ook de schrijfkriebels krijgen mocht ik deze in mijn bezit hebben!
    Veel schrijf-plezier in ieder geval!
    Cariños de Trudis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wilde hier dus precies hetzelfde zetten als mijn zus hierboven :-). 't Was ook mijn eerste reactie: "Wat een prachtige pennen!". En bedankt voor je bezoekje aan mijn blog :-).
    Hartelijke groet,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com