vrijdag 16 juli 2010

bijzettafeltje Magriet

bijzettafeltje magriet

Ik heb een bijzettafeltje. Dat is op zich niks bijzonders - ik ben zeker niet de enige - maar er hoort wel een mooi verhaal bij.
Al is het tafeltje zelf dat niet... .

 Maar vanwege het verhaal heb ik het bijgehouden... .


Eerst het verhaal : 20 jaar geleden werkte ik effe in een ziekenhuis op een patientenbegeleidingsdienst. Ik ging er dagelijks langs bij een paar zeer zieke patiënten, waaronder bij Magriet.
Magriet was echt heel erg ziek : ze had uitgezaaide kanker en behandelen werkte niet meer. Ze genoot van mijn bezoekjes en vertelde aan iedereen in het ziekenhuis dat ik haar dochter was. Ze had echter geen kinderen.( en tuurlijk wist iedereen hoe het in elkaar zat, maar ze vond dat zo leuk en dan is daar niks mis mee, toch ? )
In die periode was ik privé ook druk bezig want ik verliet het ouderlijk huis om in mijn eigen stekje te gaan wonen. Eindelijk op eigen benen !

Toen ze echt heel erg ziek was, is ze toch nog een paar dagen naar huis kunnen gaan. En ik ben haar daar gaan bezoeken...

Magriet wist dat ik me aan het installeren was in mijn appartementje en wilde me graag helpen. Ze zei : kijk maar eens rond en als je iets kan gebruiken van onze meubelen of inboedel mag je dat hebben....
Een beetje genant natuurlijk...
En er was ook nog een meneer Magriet...
En zij was een cliënte van me en dat doe je niet...
En ik had eigenlijk niks nodig : ik had bij zoveel mensen de boodschap verspreid dat ik een inboedel nodig had en had zoveel afdankertjes had gekregen dat ik een deel heb laten ophalen door de kringloopwinkel ;)
Maar ze drong aan, ze vond dat erg belangrijk.
En om meneer Magriet niet te veel in problemen te brengen, mezelf niet op te zadelen met dingen die ik niet kon gebruiken, een herinnering aan een prachtige dame te hebben en om haar een pleziertje te doen, heb ik dus toen dit bijzettafeltje gekozen...

Echt mijn stijl niet trouwens. Maar ik heb het - zoals je kan zien aan de kringen op het blad - wel intensief gebruikt.

En nu besloot ik dat het toch echt tijd was om dat tafeltje een metamorfose te laten ondergaan zodat het een beetje beter bij mijn interieur past.

Hieronder de voor- en na-foto's :

voor :

bijzettafeltje magriet

na :

bijzettafeltje magriet

Ik heb het tafeltje afgeschuurd met een schuurmachientje en vervolgens met een spuitbus zilver gespoten en er rode bloemetjes van de zeeman op gekleefd:

bijzettafeltje magriet

en het staat al mooi op zijn plaats te blinken !


en edito   Al snel bleek de verf uit de spuitbus niet bestand tegen dagdagelijks gebruik : niet doen dus.
Ik ben helemaal opnieuw begonnen met verfborstel en potje verf en nu is het wel goed.

6 opmerkingen:

  1. wow, gepimpt, dat kun je wel zeggen :-)
    leuk is het wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi resultaat en wat een mooi verhaal steekt erachter! :D
    Enne, leuk dat ik je heb "aangezet" tot een eigen blog! :) Ik zal je link op mijn blog zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi gedaan! Je brengt me op ideeën. Ik ga ook zoiets proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je maakt prachtige juwelen maar sorry dit bijzettafeltje is afschuwelijk........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oei ! :-))) (ik vind het toch mooi, nah :-)))) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heee, ik zie de stoeltjes idd. Leuk! en wat leuk dat je ook volger van mij bent geworden.
    Groetjes,
    Karin ---De Merle---

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com