dinsdag 16 mei 2017

Gehaakt: 'color burst' : gehaakte wijnviltjes voor den Ivo....

Gehaakt: 'color burst' : gehaakte wijnviltjes voor den Ivo....

Of ik niet voor zijn maat - den Ivo - zoiets kon haken zoals die bloemekes om op de ijskast te hangen, maar dan wat groter. Die vraag kreeg ik van mijn broerke.


Gehaakt: 'color burst' : gehaakte wijnviltjes voor den Ivo....

Ik heb over het algemeen niet de indruk dat broertjelief zo gecharmeerd is door mijn haaksels of dat hij er veel aandacht voor heeft.
Maar voor deze vraag had hij een speciale reden.


Broerkelief werkt namelijk in een café, en zijn maat Ivo komt daar wel eens iets drinken. Een wijntje, of een martini of zo.
En maat Ivo wil dan een bierviltje om zijn glas op te zetten en dat leidt steevast tot speels (nep)gekibbel 'want bierviltjes dienen om pintjes op te zetten en niet voor wijn dus ge krijgt geen bierviltje. Geef dat terug!' . Waarna niet veel later maat Ivo stiekem weer een viltje ergens vandaan grist en het scenario zich herhaalt. 

Gehaakt: 'color burst' : gehaakte wijnviltjes voor den Ivo....

En toen stelde broerke me dus de vraag of het niet grappig zou zijn om er speciaal voor den Ivo eentje te haken. 

Gehaakt: 'color burst' : gehaakte wijnviltjes voor den Ivo....

Het resultaat: ik ontwierp een wijnviltje voor vriend Ivo, maakte er 2 voor hem, maakte vervolgens ook een heel setje van voor mezelf, ontwierp al doende ook nog een patroon voor gehaakte bloemekes dat ik hier al met jullie deelde en maakte ook van deze coasters een tutorial die ik tegen volgende week zal uitschrijven in het Nederlands én het Engels. Ha! 

Gehaakt: 'color burst' : gehaakte wijnviltjes voor den Ivo....

Vermits ik zelf ook af en toe iets ga drinken aan den toog bij broerke - geen bier dus ik krijg ook geen bierviltje maar ik heb het wel al gedaan gekregen dat ik mijn latte in een hoog glas krijg  :) -  kom ik den Ivo daar wel eens tegen.
En weet ge wat! Hij gebruikt ze, zijn viltjes! En hij is er content mee! En ikke fier natuurlijk dat hij daar zo blij mee is :).

Gehaakt: 'color burst' : gehaakte wijnviltjes voor den Ivo....

Soit, binnenkort kan je ze zelf ook maken aan de hand van mijn uitgeschreven patroon. En kom je ooit ergens in een café iemand tegen met een gehaakt viltje: doe hem dan de groeten want da's den Ivo!

Gehaakt: 'color burst' : gehaakte wijnviltjes voor den Ivo....
Meer haaksels van mijn hand via deze tag of op deze pagina .... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van dit materiaal. Ik kocht het op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought this material at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

14 opmerkingen:

  1. Erg leuk zijn ze. Maar staat een wijnglas er niet wiebelig op? Nooit geprobeerd hoor maar dit heeft me steeds ervan weerhouden ze te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, ik dacht dat ook eerst maar ik probeerde het en het gaat gewoon goed!

      Verwijderen
  2. Dat zijn wel hele mooie onderzetters en zo lekker fleurig.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé! Ik ben in de stemming voor veel kleuren merk ik ...

      Verwijderen
  3. Ze zijn ook wel erg mooi met die kleurovergangen. Je wordt er vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geestig verhaal zeg!
    --en stiekem best wel lief van uw broer, want grapje of niet, hij vroeg het toch maar ;)--

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelfs niet stiekem lief, ik vind het helemaal heel openlijk lief!

      Verwijderen
  5. Haha, dat is leuk en een hele eer om jouw bloemen in het café te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love the colors and must try and make some

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com