zondag 30 april 2017

In mijn tuintjes: het moois van afgelopen april

rode tulpen met regendruppels


Wat hou ik toch van de prille lente in mijn tuin! Na maanden van troosteloze grijsheid in mijn tuintjes, verschijnt in de lente ineens langzaam maar zeker meer groen en bloemekes.
Dat frissig lentegroen vind ik zo mooi! Ik vind ook dat dat er zo lekker uitziet, al vermoed ik dat de realiteit tegenvalt. Tenzij je een konijn bent en graag een groen grassprietje lust natuurlijk.

anemoon en narcisjes
anemoon en narcisjes
blauw druifjes

Ik heb afgelopen herfst wat nieuwe bollen en planten geplant en dat leverde wat plezante verrassende ( want ik was dat natuurlijk al lang vergeten) bloemekens op en ik hoop dit in de zomer opnieuw te hebben want kocht weer een lading plat- en zaaigoed waar al een deel van in de grond ging.

daslook
narcisjes

Een nieuwkomer was deze mooie kievitsbloem. Ik zag hem eerst niet staan want ik had ze wat ongelukkig tussen de judaspenning en wat hyacinten gezet. En toen ik ze ontdekte kon ik mijn ogen niet geloven: wat een ongelooflijk mooi bloempje is dat zeg!

kievitsbloem

De judaspenning zaaide ik vorig jaar al en ik was wat teleurgesteld dat ze niet veel hadden gedaan. Maar nu zijn ze de hoogte ingeschoten en staan ze vol paarse en witte bloemen! En ik ben zo benieuwd naar de zaaddozen die ze daarna gaan produceren! 

witte judaspenning
narcis met regendruppels

Ik schafte me ook wat nieuwe anemoontjes aan in een combinatie van rood met wit en dat bleek erg mooi.

roodwitte anemoontjes
roodwitte anemoontjes
roodwitte anemoontjes
roodwitte anemoontjes

En het is nog niet gedaan! Ondertussen komen de meiklokjes op en staan ze hier en daar al wat schuchter in bloei, zijn ook de pioen die ik al lang heb staan en de nieuwe die ik afgelopen herfst plantte aan een groeispurt begonnen, zie ik de bolletjes van de alliums al klaarstaan om open te barsten en ben ik bijzonder benieuwd naar dat éne reuze-exemplaar dat ik er tussen zette (hij zou een bloem van 25 cm doorsnee moeten geven!), zijn de typische scherpe bloemknoppen van de blauwe irissen al zichtbaar  en kan ik bijna de look oogsten die ik in de herfst in de plantzakken zette.....
Nog van dat ! 

boshyacint
anemonen
rode volle tulp
meiklokjes

9 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je wel Ludo! Dat is een groot compliment komende van jou!

      Verwijderen
  2. Beautiful flowers! The checkered red hanging flower (looks like a tulip) is so unusual and amazing! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's en bloemen! Ik hou ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your flowers are so beautiful! I just love spring time, when everything blossoms.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn weer prachtig. De planten en de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful. Thanks for sharing at Monday Social.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. These are such beautiful photos. Just stunning!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com