donderdag 23 maart 2017

Project: gepimpte jeansbroek

Project: gepimpte jeansbroek

Al vanaf de moment dat ik sashiko en boro leerde kennen was ik van plan om er een broek mee te decoreren.
En na mijn eerste sashikoproject vond ik dat ik er klaar voor was.

Project: gepimpte jeansbroek

Dus zette ik me in de zetel met naald en draad. En met wat jeansbroeken: een paar om lukraak lapjes uit te knippen en 1 waar ik ver van weg moest blijven met een schaar. Dat laatste is me gelukkig ook gelukt: ik durf wel al eens stoten uithalen met scharen en goei kledingstukken ( het is me echt waar al een paar keer gebeurd dat ik bij het afknippen van losse draadjes van een zelfgemaakt kledingstuk een gat knip in de stof. Waar dat niet de bedoeling was welteverstaan... Vloeken dat ik dan doe. Gelukkig ondertussen al lang geleden maar ik zal het nooit meer vergeten = #traumavoorhetleven.)

Project: gepimpte jeansbroek

Wat ik zo plezant vind aan deze manier van naaien, is dat het bijzonder weinig voorbereiding vraagt. Ik hou niet zo van voorbereiding.
Je knipt een stukje stof uit een oude jeansbroek, je speldt dat op de ondergrond en je doet maar wat je mooi lijkt met draad en naald. Meer is dat dus niet.

Project: gepimpte jeansbroek

Ik koos er voor om slechts hier en daar een stukje te zetten - het lijkt wel wat op tattoos vind ik, die lukraak versierde stukjes -  en het vergde wat overtuigingskracht om mezelf op tijd te doen stoppen met naaien.

Project: gepimpte jeansbroek

Volgens mij is zo'n vol genaaide broek ook erg tof en misschien maak ik dat wel eens als ik de moed heb om er aan te beginnen. Maar nu wou ik het iets subtieler aanpakken, vandaar...

Project: gepimpte jeansbroek

Eigenlijk is dat gewoon doodlen met draad, deze manier van borduren. 

Project: gepimpte jeansbroek

Ik ben content met het resultaat. Vooral bovenstaande vind ik erg mooi geworden. Er staan er 4 op mijn broek: 3 vooraan en 1 achteraan. Benieuwd of ik me ga kunnen inhouden en er niet nog meer ga opzetten. 


Project: gepimpte jeansbroek

Meer sashiko via deze tag ...

10 opmerkingen:

  1. Die laatste vind ik ook het mooist. Waarop doe je er niet ook een zoom in en versier je die aande goede kant? Dan wordt het nog meer een geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wou eigenlijk deze broek net met omgeslagen pijpen. Maar ik ga daar toch no eens over nadenken want dit is een goeie tip!

      Verwijderen
  2. Wat een top idee, daar wordt een saaie broek toch veel leuker van.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedaan heel apart geworden. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als het op meer dan één vlak hetzelfde is als tattoo's ga je het hier niet bij kunnen laten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo niet mijn ding - ietwat gebrek aan geduld vrees ik - maar o zo mooi, deze techniek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon lekker in de zetel met een goei programma op tv. Het moet namelijk niet precies zijn, dus kan je eigenlijk geen foutjes maken. (en ik denk dat altijd als ik ju mooie maaksels zie! )

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com