donderdag 18 mei 2017

tip: de #meetetsyantwerp instagramchallenge



Handgemaakte originele spullen vind ik heel tof. Veel toffer dan fabrieksspullen.  Daarom ben ik ook zo'n fan van etsy: je vindt er alles wat je maar wil, de hele wereld is - tenminste als je de bijbehorende vanuit sommige verre landen soms hoge verzendkosten wil betalen - je winkel en  je kan rechtstreeks bij de maker kopen. 




Ik heb zelf ook een etsyshopje. Etsy is een handig en goedkoop platform als je zin hebt om wat spullen te verkopen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat het me soms aan goesting ontbreekt om er veel tijd in te steken.
Ik ben ooit met een etsyshopje begonnen omdat ik zoveel juwelen maak dat ik ze zelf niet meer allemaal kan dragen . Ik hoop ze op deze manier een goede bestemming te geven én dat ik zo een klein deel van mijn materiaalkosten kan terugkrijgen is daarbij natuurlijk mooi meegenomen.
Maar het verkopen van juwelen of wat dan ook is  niet mijn doelstelling, maar een neveneffect van het spelen met kralen en andere plezante materialen. Ik ben dan ook niet van plan daar mee tijd in te steken dan wat ik nu doe. 



In België is etsy niet zo erg groot, al zijn er wel al een pak meer creatieve verkopers bijgekomen sinds ik met mijn shopje begon.
Zelfs al genoeg mensen om niet alleen een etsyBelgiumteam te vormen, maar ook een etsyAntwerpteam.


Om de Antwerpse 'etsyers' wat meer in de aandacht te brengen en om mekaar wat beter te leren kennen is etsy Antwerpen al een paar weken bezig met een instagramchallenge: elke week wordt een thema opgegeven waarna de deelnemende creatieve zielen via de hashtag #meetetsyantwerp iets vertellen over zichzelf en hun maaksels.
Natuurlijk doe ik ook mee. In deze blogpost staan een paar voorbeelden van mijn deelname aan de challenge en de rest kan je zien op mijn instagramprofiel.




Er doen momenteel nog niet zoveel Antwerpse etsyers mee.  Geen instagramaccount? Of ze weten het niet? 
Bij deze dus een oproep: ben je van Antwerpen - of voel je je Antwerpenaar, dat kan ook natuurlijk :D  - en heb je een etsyshopje: sluit je dan gerust aan bij deze challenge. Volg het Etsy team Antwerp en je krijgt wekelijks het thema van de nieuwe week en een mozaïek van de deelnemers van de afgelopen week te zien. 
En aan al de rest: kom beslist eens kijken naar al dat Antwerps talent en wel hier

PS: op de moment staat er niet zo veel in mijn etsyshopje. Maar hetgeen er in staat is wel mooi natuurlijk, dus kom gerust eens piepen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...