dinsdag 13 september 2016

instagramfan van Hanna Takala

 

Een dik jaar geleden schafte ik me een tablet aan waardoor ik ook een instagramaccount kon aanmaken. 
Instagram is een medium dat me - in tegenstelling tot twitter waar ik dan ook niet veel mee doe - goed ligt: ik hou namelijk van beelden.
Ik ben er dan ook enthousiast ingevlogen, mijn account bevat al bijna 1300 foto's ( oeps, ik ben soms wat te enthousiast vrees ik :) ).

Ik maak niet alleen graag zelf mooie plaatjes, ik kijk er ook graag naar.
Dus ben ik ook op zoek gegaan naar toffe instagramaccounts en zo kwam ik terecht bij wat momenteel mijn grootste favoriet is: die van de finse Hanna Takala.
Zij mag dus de spits afbijten in mijn nieuwe rubriek ' instagramfan van '.


Hanna plaatst elke dag een foto en zowat elke dag is dat een selfie Over het algemeen vind ik instagramaccounts vol selfies een beetje vervelend en saai en nutteloos en oninteressant en zei ik al saai? (Wat me trouwens niet weerhoud om er af en toe ook eentje te maken). Maar de selfies van Hanna zijn stuk voor stuk kleine kunstwerkjes.
De foto's vertellen heelder verhalen over de kleine en grote dingen des levens en alsof de foto's op zich al niet sprekend genoeg zijn, schrijft ze er ook elke keer een 'dear dairy'stukje bij dat ik elke keer al vol voorpret begin te lezen.





Hanna woont in Finland. Ze vertelt regelmatig over Finse gewoonten en leert haar lezers af en toe een woordje fins (zo heet roodkapje punahilkka en is september de herfstmaand - syyskuu in het Fins). 

Ze vertelt over haar familie, over haar werk, over haar kleine en grote gevoelens, haar frustraties, haar uiterlijk, haar  eetgewoonten (haar favoriete chips is honey-buttersmaak, bweik!), gewone dagelijkse dingetjes ...
Haar verhalen zijn vaak wat plezant cynisch, scherpzinnig, eerlijk, zelfrelativerend, schaamteloos, erg open, taalvaardig, onderhoudend, boeiend, en vaak maar al te pijnlijk herkenbaar.....
En ze zijn vaak gekruid met een flinke portie heerlijke humor.


Ik probeer woorden te vinden om te beschrijven waarom ik haar account zo schoon vind, maar mijn woorden klinken in vergelijking met wat zij er neerzet saai en oninteressant.
Ge moet gewoon zelf gaan kijken - hier - écht!

De foto's in deze blogpost komen allemaal van de instagramaccount van Hanna Takala.

1 opmerking:

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...