zondag 1 februari 2015

etsycollectie van de week : contrast


Ik was gisteren in Grobet ( fotowinkel ) waar ik een nieuw fototoestel aanschafte.
Mijn vorige - CANON G12 - had namelijk helaas de geest gegeven en nog een grotere ' helaas ' : de huidige versie van dat toestel beschikt niet meer over het kantelend display dat ik zo vaak gebruik en zo gewoon ben geworden.
Er zat niks anders op dan over te stappen naar het concurrerend merk - nikon.
Want het was ofwel dat, ofwel een toestel van 800 gram en dubbel zo groot. Dat laatste lijkt me echter niet te passen bij de manier waarop ik foto's maak ( en lijkt me nog minder vriendelijk te zijn voor de 2 tennisellebogen waar ik mee sukkel )....
Soit, het wordt wat uitproberen de komende weken dus en hopelijk heb ik de werking van dit nieuw toestel snel onder de knie.
( en nu nog dat probleem van mijn fotobewerking opgelost krijgen ... )

Wachtend aan den toog in Grobet viel mijn oog op de filmrolletjes en daardoor moest ik terugdenken aan de tijd dat ik er zo vaak binnensprong voor zwartwitfilmpjes voor mijn analoog toestel.
Wat is er veel veranderd in mijn manier van fotograferen zeg !


Wil je graag doorklikken naar de items in deze collectie ? Dat kan hier ...

6 opmerkingen:

  1. Wauw! Mooie collectie op etsy! Ik ben benieuwd hoe je nieuwe toestel bevalt. Goede foto's maken en bewerken valt nog niet mee! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet ook eens naar Grobet voor een nieuwe lens maar ik geraak er maar niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeg, zo een knappe foto's. Heerlijk. Mogen ze gebruikt worden in een blogpost mits vermelding van de naam van de fotograaf? Of liever niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat zijn mijn foto's niet hé, ze komen van etsy, je kan ze daar kopen van de fotografen : http://mooisvanme.blogspot.be/2014/12/25638.html
      In zo'n etsycollectie ( een treasury wordt dat op etsy zelf genoemd ) verzamel ik altijd mooie dingen die ik op etsy vind rond een bepaald thema. Als je mijn link volgt kan je daar de ' treasury ' vinden en daar kan je dan op 1 van de foto's klikken om meer info te weten te komen
      Ik denk niet dat deze fotografen er bezwaar zouden tegen maken dat je deze foto's gebruikt als je er de link naar de bron bijzet, want dat zijn voor hen natuurlijk extra mogelijke klanten.
      Zonder bronvermelding mag dat nooit, ook niet met andere foto's die je op internet vindt. Maar zoveel moeite is het natuurlijk niet om er een bron bij te vermelden hé.

      Verwijderen
    2. Neen, das waar dat doe ik ook zoveel mogelijk, of ik kies foto's zonder auteursrecht of eigen foto's. Ik dacht echt even dat het jouw foto's waren... Zou gekund hebben, jouw foto's zijn ook mooi...

      Verwijderen
  4. Er staan inderdaad schitterende foto's bij ! Ik hou ook wel van zwart-wit, geeft altijd iets mysterieus.
    Ik ga ook altijd naar Grobet als ik iets nodig heb. Daar sta je precies altijd bij de bakker of beenhouwer vind ik, zo druk ! Voor toch allemaal dure dingen eigenlijk hé. Veel plezier met je nieuwe Nikon ! Ik heb ook al jaren een Nikon en ben daar wel tevreden mee.

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...