zaterdag 16 augustus 2014

technisch blogvraagje

Ik heb een lange lijst blogs die ik volg en kan onmogelijk op elke blogpost een reactie geven. Maar af en toe doe ik dat wel eens.
En de laatste tijd is me daarbij opgevallen dat ik als ik vanuit mijn bloggerprofiel op niet-bloggerblogs reageer, de reactie op die andere blog niet verschijnt. Ik heb  al met een paar van die blogs over-en-weer hierover  gemaild, maar zij hebben mijn reactie dan niet ontvangen en weten ook niet hoe dat komt.
Ik vind dat erg frustrerend want ik doe natuurlijk niet voor niks al die moeite om een reactie te typen. Maar het lijkt me voor de blogger waarop in reageer ook niet zo tof dat ze niet alle reacties aankrijgt die verzonden werden.
Weet iemand hoe dit komt en wat er aan gedaan kan worden ?

Ik vul altijd mijn naam, blogURL en mailadres in als ik reageer.
Nu ik er op let kan ik trouwens met zekerheid zeggen dat dat echt heel erg vaak gebeurt...
En ik ben er zeker van dat dat niet alleen met mijn reacties gebeurt...

Ik weet - en heb dat zelf ook zo ingesteld - dat op sommige blogs een reactie eerst gemodereerd moet worden vooraleer ze verschijnt. Maar dat is hier het probleem niet. 

En hebben jullie trouwens soms de indruk dat je op mijn blog niet kan reageren ( want dat kan natuurlijk ook hé )? Laat dat dan eens weten via mail : bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com 

10 opmerkingen:

  1. zijn het wordpress blogs of nog andere?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bij wordpressblogs heb ik het zeker. maar ik denk misschien ook bij andere : ik weet dat namelijk niet altijd als mensen een URL heben met hun blognaam alleen.

      Verwijderen
  2. test test (om te zien of ik zonder problemen kan reageren)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat als ik via de ipad wil reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hmm,ook lastig lijkt me. Maar ik heb geen Ipad dus daar ligt het bij mij niet. Ben er ondertussen via een oproep op FB achter dat mijn mailadres op een spamlijst staat van wordpress en ik heb hen een mailtje gestuurd om dat er af te halen. ik heb namelijk nog nooit gespamd :(

      Verwijderen
  4. Volgens mij is een reactie van mij een tijdje terug ook niet aangekomen....
    Inderdaad erg vervelend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan al jaren niet lekker reageren bij blogs. Na 2 pogingen geef ik het op. Naam/ url lukt het best, maar daarvoor moet ik wel uitgelogd zijn bij mijn Google account... Nu ben ik veel op instagram en heb je dat gezeur niet. Ik lees overigens alle blogs nog steeds. Maar reageren is flut.?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lastig. t is mij nog nooit opgevallen. zal er wel op gaan letten. goede zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan meestal wel reageren, dacht ik!
    En inderdaad, met de iPAd heb ik het ook al gehad, dat mijn reactie niet doorkomt!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel bloggers gebruiken Google+ en dan hebben ze hun email als 'no-reply@blogger.com' dus dan kun je niet via de email reageren. Je kunt het wel sturen en er komt ook geen foutmelding maar de email komt dus nooit aan...

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...