woensdag 5 maart 2014

zet eens een hoed op - blog in de kijker : Jo Chapeau

Ooit had ik een heel mooie hoed, een echte borsalino!
Door een oud meneertje ergens uit het groot huisvuil gehaald.
Dat meneertje kwam regelmatig bij ons thuis langs met een fiets vol schatten die hij her en der bijeen gesprokkeld had en vervolgens verkocht voor een centje extra.
Verwoede rommelmarkt- en groot huisvuiljutters zijnde vond hij bij ons gretige potentiële kopers, al heel lang voordat dat ' in ' was.
Geen idee wat van hem geworden is eigenlijk ...
Maar die borsalino, daar was ik zo blij mee ! Het was een bruine en ik doste hem uit met een indisch sjaaltje en wat hoedenspelden en zo liep ik onweerstaanbaar hip te wezen in het uitgangsleven van die tijd.
En zo speelde ik hem ook kwijt, in 'de muziekdoos', 3 panden geleden.
Lang geleden dus...
Ik ben er nog terug naar gaan zoeken maar hij was al weg en ik heb daar altijd spijt van gehad.
Voor de rest beperkt de ervaring met hoofddeksels zich bij mij tot mutsen, liefst met oorflappen voor op de fiets : praktisch maar absoluut niet elegant . Maar dat geeft niet : als ik maar warme oren heb ...


bron

Ik heb geen hoedenhoofd.
Ik weet niet hoe dat komt...
Mijn weelderige chaotische haardos ? De vorm van mijn gezicht ? Altijd al een verkeerde hoed geprobeerd ? 


bron

En dan is er Jo Chapeau
Die me op haar blog telkens weer doet watertanden want haar hoeden zijn zo mooi!
Die maakt ze zelf
Straf hé !


bron

Ze maakt hoeden in alle mogelijke kleuren, vormen en materialen.
Maar ze hebben 1 ding gemeen : ze zijn altijd mooi!


bron
bron

Jo Chapeau maakt trouwens niet alleen hoeden.
Op haar blog laat ze ook wat naaisels en breisels zien.
Of deze broches bijvoorbeeld...

bron

Wil je zelf eens een muts haken naar een patroon van haar ?
Dat kan !
De beschrijving van deze vliegeniersmuts kan je hier vinden 


bron

Ik ben telkens weer onder de indruk van deze dame haar talent.
Wil je mee onder-de-indruk-zijn ? 
Ga dan beslist eens kijken op haar blog
O ja : en alle foto's in deze blogpost komen van haar blog

5 opmerkingen:

  1. Ik kende haar al maar je hebt gelijk, haar creaties zijn de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige hoeden! Vind dat echt een kunst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verrassing zeg ! Ik kijk er gewoon spontaan rode kaken van ! Dikke merci voor alle complimenten !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was wat aan het neuzen in je oude berichten en toen zag ik deze voorbijkomen. Ik ben ook fan van Jo Chapeau, prachtige hoedjes hé ? Vorig jaar heb ik er zelfs eentje gekocht, ik ben daar dol op ! Deze winter ga ik er terug eentje kopen denk ik, nog eens goed nadenken wat ik wil qua kleur en model.

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...