woensdag 20 november 2013

google+ en foto's : automatische verbetering uitschakelen : hoe doe je dat ? : tip!

En ikke maar tijd steken in mijn foto's om ze zo mooi mogelijk te maken !
De laatste tijd merkte ik echter dat ik ze vaak niet op mijn blog kreeg zoals ik ze op mijn pc had staan
Witte achtergronden in het bijzonder waren een probleem: ze waren niet meer wit en wat ik ook probeerde, ik kreeg ze niet zoals ik het wilde geplaatst op mijn blog.
Tot ik ontdekte dat google+ als nieuwigheid blijkbaar automatisch alle foto's ' verbetert'
Verbeteren noemen ze dat dan :(
Google+ moet van mijn foto's afblijven!
Ik verbeter ze zelf wel en als ik ze niet wil verbeteren mag dat ook!
Nah!
Ik heb via google+ overal de automatische verbetering bij de foto's die er al opstonden uitgezet en nu zijn ze allemaal  terug zoals ik ze wil.





Heb je dezelfde ervaring en vind je dat ook niet ok ? je kan deze automatische verbetering uitzetten door : 
-  naar je afbeeldingen te gaan in google+
-  dan klik je op 'albums'
- klik op de album die je wil corrigeren
- dan krijg je helemaal rechts bovenaan een pijltje. Als je daarop kikt zie je de mogelijkheid ' automatische verbetering toepassen ' met weer een pijltje
- via dat pijltje kan je kiezen uit 'normaal', 'hoog' en 'uit'
- op 'uit' klikken, en effe geduld hebben en de foto's zijn weer zoals jij ze wilde




Je kan het ook voor toekomstige foto's afzetten : 
- Ga naar accountinstellingen
- en dan naar foto's
- je ziet dan staan : automatische verbeteringen. Dat staat blijkbaar standaard op ' normaal ' , maar je kan dat op ' uit ' zetten.
En dan zou alles weer goed moeten zijn...




En een blogpost zonder foto's is een saaie blogpost dus wat stemmige herfstfoto's leken me wel gepast ....

5 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip.
    Je maakt sowieso prachtige foto's

    Lieve groet
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessant, dat ga ik ook even bekijken in mijn instellingen! Mooie paddestoelfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet eigenlijk niet wat Google + is. Maar wat zou ik nijdig zijn wanneer een systeem mijn foto's zou verbeteren. Ik begrijp hoe vervelend je dat vond....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe eigenlijk ook niets met Google+, maar toch bedankt voor de tip. Mooie foto's, die behoeven geen verbetering;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel voor de tip! Het was één van de redenen waarom ik nog niet veel deed met Google+.

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...