donderdag 22 augustus 2013

blog in de kijker : Elizabeth - een mooie dame uit Tacoma - USA

Er worden nogal wat blogs geschreven - door vrouwen - over mode en make-up en over het algemeen interesseren die me niet hard genoeg om ze regelmatig te bekijken.
Maar voor de blog van deze dame  - delightfully tacky - maak ik een uitzondering.
Daarom : mijn nieuwe ' blog in de kijker ' 

Om te beginnen vind ik dat ze een fantastisch kapsel heeft !
En ze knipt haar haren zelf !
Dat vind ik straf !
Ik panikeer al als een kapper te dicht in mijn buurt komt met een schaar ...

En ik ben verliefd op haar schoenen, op deze toch ...
Al zou ik er zelf mijn benen mee breken vrees ik.
Met hakken lopen, het is de meeste vrouwen niet gegeven
En strompelen omdat je er niet op kan lopen zoals ik zo vaak vrouwen zie doen vind ik absoluut een  zeer genant zicht dus dat wil ik mezelf en de mogelijke toeschouwers besparen

bron






































Ook haar kledingstijl vind ik tof : de éne keer heel vrouwelijk met jurken en frutsels, de andere keer stoer En dan nog vanalles er tussenin .
Dat herken ik wel een beetje...
Al ziet dat er bij mij bijlange niet zo appetijtelijk uit :)

Ik kijk dan ook graag naar haar foto's.
Maar ik geef eerlijk toe : het is nog maar sinds kort dat ik ook zowat altijd haar teksten lees.
Dat komt omdat ik ontdekte dat deze dame bijna al haar foto's zelf maakt !
Gewoon een statief meenemen ,  de zelfontspanner opzetten en poseren...
En ik ben daar zeer erg van onder de indruk !
Want haar foto's zijn écht heel erg goed ! 
Op haar blog legde ze onlangs uit hoe ze dat doet ... 
Dit vind ik bijvoorbeeld een zeer erg mooie foto.
Maar haar blog staat vol mooie zelfportretten ...

bron


























Wat me daarbij opvalt, is dat ze graag springt :)

bron































































De ontdekking dat ze die foto's zelf maakt, bracht bij mij een hele gedachtengang teweeg.
( jaja ! ik héb hersenen en ik gebruik ze zelfs soms :) ) 
Over mezelf dan ...
Over hoe ik  vroeger gemakkelijk kleren vond waar ik me goed in voelde en waar ik mee stond.
Keuze ten over ook .
En over hoe moeilijk ik dat de laatste 10-15 jaar van mijn leven vind.
Ik dijde namelijk flink wat uit. 
En ben ook niet meer zo piep ( ik ben morgen alweer een jaartje ouder trouwens . ) 
En sindsdien weet niet meer waar ik wel of niet mee sta.
En vind ik ook gewoon veel en veel moeilijker kledij die past én die ik mooi vind
Ik wéét nog altijd wel wat ik mooi vind.
Maar of ik er dan ook mee sta : geen idee.
Ik zie dat gewoon niet.
ook niet als ik in de spiegel kijk

bron




























































Ik bedacht me dat Elizabeth dat wel erg goed weet.
Zij maakt zoveel foto's van zichzelf dat ze perfect weet hoe ze er uit ziet en wat haar goed staat en hoe dat er dan uit ziet
Dat lijkt me zo handig !
En dus dacht ik heel voorzichtigjes : misschien moet ik ook eens wat van die foto's van mezelf maken.
Met wat van mijn outfits.
Zodat ik ook beter zie wat goed is en wat niet
( en misschien mezelf iets beter leer te accepteren zoals ik er nu uitzie, dat ook stiekem een beetje  :) ) 
En me terug wat zelfzekerder voel over hoe ik er bij loop... Zoals vroeger 
Soit...
Dat waren wat nachtelijke bedenkingen...
Maar ...
ik heb nog geen foto's van mezelf genomen sindsdien :)
en als ze er ooit komen, zet ik ze toch lekker niet op mijn blog :)

bron




























































Terug naar Elizabeth ...
Ze is intelligent en heeft een hoop talenten die ze goed gebruikt.
Ze lijkt me goed in haar vel te zitten en ze is nog mooi ook.
Ik vind het eigenlijk ook best wel tof dat een vrouw zegt  :  ik vind mezelf zo ok dat ik een blog ga maken vol foto's van mezelf.
De feminist in mij houdt wel van zo'n houding.

bron





























































Op haar blog vind je naast blogposts over kledij ook nog lekkere recepten, een kijkje in haar leven en een hoop toffe tips
Van mij mag ze zo nog wel effe voortdoen, ik blijf lezen !
En je zal zien : als je er gaat kijken, ben je ook verkocht !
Lezen jullie trouwens beauty- en styleblogs ,
En welke zijn dan jullie favorieten ? 

8 opmerkingen:

  1. Heel tof idd!
    Enne, een tip: begin met foto's zonder je hoofd! Dat maakt het makkelijker!
    Liefs en succes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die heb ik idd ondertussen ook al gemaakt!
      Ik maakte ze om een topje dat ik in mekaar stak te fotograferen.
      Wél met hoofd erbij maar ik was blij dat het de bedoeling was om mijn hoofd er af te knippen :)
      Want ze komen wel op mijn blog :)

      Verwijderen
  2. Oh wat herken ik dat wat je zegt over niet weten wat je wel en niet staat! Dat heb ik ook en ook op precies de redenen die jij noemt :-( Wel een idee idd om dat met foto's eens te proberen. En bedankt voor haar boog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een blog om zeker eens te bezoeken! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ja dat meisje heeft ook z'n figuurtje dat een aardappelzak haar nog mooi zou staan. :-) daar kan ik mezelf ook niet mee vergelijken. ;-)
    Ik wens je voor morgen een hele fijne verjaardag toe en dat is toch wel een fotootje waard.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik vergelijk me ook niet met haar zenne : 20 jaar geleden wel, maar de klok gaat vooruit, niet achteruit... .
      Maar ik vind ze wel mooi en ze heeft een goede smaak, maakt mooie foto's en ze heeft een toffe blog . En het lijkt me wel wat om ook wat zelfportretten te proberen maken om de redenen die ik in mijn blogje uit de doeken doe.

      Verwijderen
  5. Inderdaad een mooie vrouw en mooie foto's. Ik kijk niet zo vaak naar beauty en style blogs maar ik ga toch eens kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...