dinsdag 27 november 2012

tip : de karwij in Leuven...

Als ik in Leuven kom, probeer ik altijd een bezoekje te brengen aan de groene winkel ' de karwij '.
Voor de katten vooral ;)
Maar ook de voor winkeleigenaar : een schat van een vrouw namelijk...
soms ga ik zelfs speciaal naar Leuven om haar te bezoeken ;)



In haar groene winkel - hij bestaat al 26 jaar ! - vind je bijna alles wat je in een huishouden nodig kan hebben, maar dan op een natuur- en diervriendelijke manier

lekkere sapjes
herbruikbaar glaswerk





Ook graag de welbekende kruidenwijzer in je keuken ? Bij haar kan je ze nog kopen !
























































veel mooie dingen te zien ! 





























de eigenares  haakt graag ...

Ik vind het zo spijtig dat dat niet op meer plaatsen kan : zelf verpakking meebrengen en laten vullen ! 
Bij haar kan het, oa met kuisproducten...

Of met bloem en couscous ed uit heerlijk grote mooie aardenwerken potten

Je kan ook groen je huis schilderen...









of schrijven en tekenen
of eten



In de karwij kan je ook terecht voor een abonnement op een groententas.
Bio natuurlijk ...
Wie weet belanden deze mooie wortelen dan op je bord...





















En er lopen 3 wollige gratiën rond...
Dit is er 1 van : den oudste




Wil je ook eens een bezoekje brengen aan winkel ( zeker aan te raden als je er eens in de buurt komt  )?
Dat kan hier : 
De karwij
Tiensesteenweg 32
Leuven
Ga zeker ook eens op de website kijken 
Je vindt er oa een aantal vegetarische recepten



Ik stapte ook nog binnen in desigual.
Ik kocht er niks, paste zelfs niks, maar ik vind de sfeer en de inrichting in die winkel zo knap...



3 opmerkingen:

  1. Wat geweldig! Ik ga er zeker langs als ik eens in Leuven kom!! Helaas zal dat nog wel even duren, want het ligt totaal niet in mijn buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kruidenwijzer hadden wij thuis ook. Goh, wat een mooie kat! En al bij Desigual op de Meir geweest? Die is ook héél mooi én wat dichter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé, dit blogje had ik gemist. Fijn dat je het nog een keertje onder de aandacht brengt. Wat een leuke winkels. Ik wil trouwens sowieso graag een keer naar Leuven. Lijkt me een geweldige stad.

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...