maandag 7 mei 2012

fast food , maar dan in een echt restaurant

We zaten zaterdag na de kleine mensjes van Slinkachu ergens te genieten van een tas thee.
En toen besloten we daar ook te eten.
Maar dat bleek niet te kunnen : we moesten zelfs weg omdat alle tafels gereserveerd bleken.
Dus wijle op zoek want we hadden honger...
En toen kwamen we een hamburgerrestaurant tegen...
Gelegen net over het museum van schone kunsten op het antwerpse zuid.


Het restaurant is mooi ingericht.
Zwart/wit
helemaal betegeld.
Ik hou van dit soort van tegels
Moest de gelegenheid zich ooit voordoen dat ik ergens kan wonen waar ik een keuken en/of badkamer kan renoveren - die kans is heel erg klein, maar dromen mag ;) - dan komen deze er zeker in !


Op de kaart staan verschillende hamburgers, de meesten met vers zelfgehakt rundsvlees.
Maar er waren ook versies met tonijn, kip, lam of vegetarisch.
En kinderburgers.





Dit restaurant is wel een hamburgerrestaurant, maar de prijzen zijn geen ' fastfood 'prijzen.
We betaalden 38 euro voor 2 burgerschotels en elk een glaasje water.








Je kan er kiezen voor een burger op zich, of een ' schotel ' met dikke frieten en salade erbij.

Wij kozen voor het tweede...
Ik ging voor de italiaanse, en mama voor een dubbele burger...

























































De burgers zagen er heerlijk uit!
Maar de smaak viel wat tegen.
Niet dat ze niet eetbaar waren.
Maar ze mochten wat sterker gekruid en het vlees was redelijk droog.
Ik heb geen spijt dat ik er ben geweest.
Echt slecht was het niet.
Maar als je de setting en de presentatie van het gerecht wegdenkt, was het toch niet indrukwekkend genoeg voor me.
Ik denk niet dat ik snel terug ga...

9 opmerkingen:

  1. Was dat niet Canal vroeger? Of zit dat er ook nog steeds? Lijkt wel veel op elkaar in ieder geval.
    Groet!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha ! dat zou kunnen ! maar ik weet het niet eigenlijk. Ik had wel de indruk dat dat nog vrij nieuw was

      Verwijderen
  2. Jammer dat het eten het interieur niet kon evenaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het ziet er nochtans lekker uit? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hoor, het zag er inderdaad lekker uit. En het was niet vies of zo. maar ik verwacht van ene hamburger uit die prijsklasse tot net iets meer.

      Verwijderen
  4. De hamburger bij Bolivar (Bolivarplaats) die is super en die was maar een paar haltes verder. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, weet het nu zeker! Het was idd vroeger Café Canal. Oh oh oh wat jammer dat Café Canal er niet meer zit, ik heb daar menig interview gehouden. Was écht een goede stek! Mara gelukkig zit er genoeg leuks op t Zuid.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dan heb ik vanaf nu een heel goei ander adreske voor je : bar Richart op de stadswaag !

      Verwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...