zaterdag 19 november 2011

we hadden er nog eens zin in !

De 4 madammen en een hondje
in een hoop thee,  fimo, koekjes, goeie muziek en elkaars gezelschap...

Maar ...




het lukte niet zo goed in den beginne ...

Son vond haar kleur te 'barbieroze '...



Chris kreeg haar fimo niet mals ...


Mie bleek slechte kraaltjes te hebben gekocht waarvan de kleur afging ....



En fimo-ornamentjes maken met mallen bleek niet zo makkelijk dan ik dacht...



Maar het was wel gezellig...

en gaandeweg bleek Son toch toffe dingskes te maken...



Slaagde Chris er in om oa dit moois te produceren ...



Mocht  Mie stikken met een fantastisch naaimachien ....



en bleken mijn malmaaksels niet allemaal erg geslaagd, maar toch wel fotogeniek ...













Ze zijn niet perfect, mijn fimodingskes, maar er zitten er wel hier en daar tussen die na wat schuurwerk best bruikbaar zullen zijn...
Hoop ik ...
En ik heb ondertussen toch maar eens mijn oven uitgetest op lage temperaturen en als ik op de juiste momenten mijn ovendeur open, slaag ik er toch in om min of meer tussen de 110 en de 130 graden te blijven.
Dus ben ik druk bezig om nog wat van die dingetjes te maken...
Wat zorgvuldiger deze keer, want dat was eerlijk gezegd wel nodig...
( Ik hou van ' snel iets doen ' en dat gaat soms wel ten koste van de kwaliteit )
Ik heb een manier gevonden om die mallen te kunnen maken en die fimo er in en uit te krijgen en 1 dezer zal ik met jullie delen hoe ik dat doe .
beloofd !

Maak er allemaal een zalig weekend van !!!

XXX


7 opmerkingen:

  1. Heel leuk allemaal! Lijkt mij gezellig zo samen "knutselen" (zeker me van die lekkere koekjes) ;-)

    Ohja, de mal voor even in de diepvries zetten zou helpen (maar ja als je verschillende dingen wil maken is da ni echt praktisch natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel gezellig, zo bij elkaar een beetje knutselen! En jouw fimodingetjes zijn zeker fotogeniek, dat is ook al wat waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha, herkenbaar, dat 'snel iets doen'! :-) Maar ze zien er mooi uit hoor, 'perfect' hoeft helemaal niet, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind jouw malmaaksels wel geslaagd!!!!
    Ik vind het prachtig om te zien als iets met de hand gemaakt is en dan hoeft het niet perfect te zijn!!!
    Mij vallen de foutjes niet op ik vind dat je prachtige prachtige mallen hebt gemaakt!!! Fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ carolien : merci voor de tip, maar daar was ik gelukkig al zelf op gekomen en dat heb ik ook gedaan ;)

    En ze moeten inderdaad niet perfect zijn, maar een klein beetje zorgvuldiger werken mag toch echt wel ;) . Als die van van vandaag goed uit de oven komen, zullen die er al veel beter uitzien dan de portie van gisteren : al doende leert men hé

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil ook zo een clubke, je lacht zo je mislukte dingen weg, alleen sakker je volgens mij iets meer en een stuk wafel erbij en je gaat weer lekker door, lijkt me echt gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo gezellig samen knutselen onder vriendinnen kan erg ontspannend zijn, al is het resultaat niet altijd wat je er van had verwacht! En... al doende leert men blijkt alweer!

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...