vrijdag 4 november 2011

brasserie L'Arrosoir

Lekker eten doe ik graag !
En soms doe ik dat op restaurant.
Van een goei restaurant kan ik erg blij worden.





Gisteren moest ik in Brussel zijn voor een vergadering.
En ik besloot wat vroeger te vertrekken zodat ik mijn lunchpauze kon doorbrengen ' ergens ' in de buurt.
Dat ' ergens ' werd Brasserie l'arrosoir.

Toen ik daar zo zat, bedacht ik me dat ik soms wel eens moet zoeken naar een restaurant op plaatsen die ik niet ken.
En soms valt dat héél erg goed mee, maar het kan soms ook echt heel erg tegenvallen.
En dat laatste vind ik dan zo'n zonde.
Ik word daar trouwens erg slechtgezind van.

En toen dacht ik...
als ik nu eens - al was het alleen al maar voor mezelf  -  een rencensie op mijn blog zet als ik ergens ben gaan eten ?
Zo vind ik altijd terug waar het lekker was en waar niet.....

Bij deze dus mijn eerste restaurantbespreking op mijn blog...

Brasserie L'arrosoir ligt in de Hoogstraat in Brussel.
Toen ik op zoek was naar een plaatsje om te lunchen, was dat niet simpel ...
Want in die straat zijn echt veel eetgelegenheden.
Ik koos voor deze plaats omdat het er gezellig uitzag en de kaart redelijk leek.

Het pand is groot en licht en huiselijk ingericht met antieke meubelen en gouden met rode pluchen stoelen.
Ik vond het erg geslaagd.
Het was er niet al te druk en je hebt er genoeg ruimte
( ik heb een hekel aan restaurants waar je bijna op elkaar's schoot zit.... Behalve als het eten zo goddelijk is dat ik dat er met veel goesting bij pak )

De kaart is niet uitgebreid en werd aangeboden op een schoolbord.
Ze hadden ook een ' plat du jour ' voor 9 euro zonder en 12 euro met soep.
Ik koos daarvoor, en vroeg ook om snel te zijn want ik had niet veel tijd.
En dat deden ze !
 5 minuten nadat ik bestelde, stond mijn eten al voor me :
een portie frieten, een lekkere gemengde salade ( dat mocht van mij best meer zijn want ik vond het echt een lekker fris slaatje ) en gemarineerde ribbetjes in een jasje.
Vraag me niet in welk jasje, want dat weet ik niet.
Maar het was lekker
al mochten ze wat warmer geweest zijn...
En de hoeveelheid was net goed.

Het werd voor mij helemaal erg plezant toen ze de radio afzetten en franse chansons begonnen te spelen.
Dat paste namelijk goed bij de sfeer.

Ik kreeg niet spontaan goesting om luidop ' MMMMMMMMMMM ' te roepen toen ik er at.
Maar het was best lekker.
De kans dat ik er nog eens kom is groot...
Tenminste, als ik er nog eens in de buurt moet zijn....


Gaan jullie graag op restaurant ?

6 opmerkingen:

  1. wat een goed idee... zo krijgt het bedrijf de goede prikkels om kwaliteit en stijl te leveren. Helaas is het voor mij te ver weg..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nah, ik was gisteren ook in Brussel (zie mijn blogje), wat een toeval!! Ik vond het TOP (en dat terwijl ik voor mijzelf écht mijn hart aan Antwerpen heb verpand!).
    Fijn weekend, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, maar alleen naar de comme chez soi ;;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee, want ik zie in een vreemde stad ook vaak het bos door de bomen niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee hoor, zo krijg je in de loop van de tijd een mooi overzicht van restaurantjes waar wat lekkers te genieten is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En of we graag gaan eten op restaurant. Dinsdag ga ik met de collega's eten in de Hofstraat 24 (A'pen) - ben eens benieuwd.

    Christel

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...