woensdag 15 december 2010

pluisjes en donsjes van mette : blog in de kijker

Vilten...
Ik ken dat een beetje, maar eerder per ongeluk...
Zo waste ik toen ik voor het eerst zelf mijn was mocht doen ( als 15-jarige of zo ) AL mijn truien in 1 keer in de kookwas....
Zéér interessante ervaring,  maar dat leidde vooral naar een koude winter...
Dat werd dus letterlijk 1 ineengekoekte smurrie.

Vilt dus...

En ik waste mijn wollen sjaal ook net iets te warm : wel met het wolprogramma, maar blijkbaar was dat toch niet veilig genoeg en dus heb ik nu een licht vervilte warme wollen sjaal.
Maar daar kan ik nog mee leven.
Dat was dus allemaal per ongeluk.
Al snap ik het concept ' vilten ' daardoor wel een heel klein beetje....

Sommige mensen doen dat echter expres,  vilten.
En maken daar prachtige dingen mee.
Zolas Mette uit kopenhagen.
Ze maakt er leuke figuurtjes mee, en ik heb al veel zien passeren maar deze vind ik echt héél erg mooi ! ( de anderen ook, maar deze zijn toch nog dat tikje beter ... )
Zoals deze trol ( als het maar trollen en heksen en vampieren en elfen zijn, dan ben ik content. )





of schattige beestjes....




of véél schattige beestjes ...




maar ook warme schone sloefen...
Volgens mij kan je dat goed gebruiken in Denemarken...
( Hier ook trouwens... )





en ze maakt ook nog andere dingen, zoals juweeltjes bijvoorbeeld :




Dus :
Als ge wat warme winterse sferen wil opsnuiven om inspiratie op te doen voor de koude winterse buien hier : ga eens kijken op haar blog
Of als ge gewoon wilt genieten van schattige zelfgemaakte pluchen beestjes.
( en ik : ik kruip ondetussen lekker warm onder mijn dons ;) )


 ( en jullie : jullie doen nog eerst gauw mee met mijn give away ;) )

2 opmerkingen:

  1. Ze zijn idd leuk geworden, ze is wel creatief!!

    Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die zijn echt leuk! Dank je voor de link :)

    Ken je deze al?
    http://www.tanglewoodthicket.com/

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...