zaterdag 1 december 2018

DIY oorbellen voor de eindejaarsdagen/ earrings for Christmas and new years eve.

free tutorial for blingbling earrings for new years eve

Het is weer die tijd van het jaar dat je tegen de klok moet racen om een fatsoenlijke foto te kunnen maken. Want die zon verdwijnt al als je nog maar een paar uur wakker bent. Bij mij toch. In het weekend tenminste. 
Deze oorbellen maakte ik dus nog rapraprap voor het donker werd zodat ik foto's kon maken voor deze blogpost. 
Ik wilde oorspronkelijk iets helemaal anders doen met die hangers. Iets met kralen met 2 gaten. Maar dat bleek in de praktijk niet goed te komen en toen had ik ineens dit ontwerp in mijn handen. Ze lijken me genoeg blingblinggehalte te hebben om de eindejaarsfeesten op te smukken, denk je niet? 

It's that time of year again when the sun is gone in a moment. 
I made these earrings as quick as possible to be able to make some pictures for this blogpost.
I had another design in mind with these pendants. Something with double holed beads. But that was't a succes and before I knew it I made these creations.
I think they are perfect to pimp your ears for Christmas and new years eve, aren't they?


free tutorial for blingbling earrings for new years eve

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal:
  • 2 x 1 pijlvormige hangers met 2 gaten. Ik kocht ze bij Zahia (geen reclame).
  • 2 x 10 goudkleurige facetkraaltjes
  • 2 x 2 petrolkleurig gefaceteerd glaskraaltje
  • 2 x 1 open ringetje
  • 2 x 2 nietstiften
  • oorhaakjes
gereedschap:



material:
  • 2 x 1 arrow head shaped pendants with 2 loops. I bought them at Zahia (not sponsored)
  • 2 x 10 golden coloured faceted beads
  • 2 x 2 petrol coloured faceted glass beads
  • 2 x 2 head or eye pins
  • 2 x  jump ring
  • ear wire
tools:


ZO MAAK JE HET/DIY

Maak een oogje in elke nietstift.

Make a loop in each head pin.


Bevestig ze aan de oogjes van de hanger.

Attach them on the loops of the pendant.


Rijg aan: 3 gouden kraaltjes + 1 petrol kraaltje + 2 gouden kraaltjes...

String: 3 golden beads + 1 petrol bead + 2 golden beads ...


Maak weer een oogje, in tegenovergestelde richting als het eerste.

Again make a loop, in opposite direction compared with the first one.


Herhaal dit.

Repeat.


Open het ringetje en hang beide oogjes + de oorhaak er aan.

Open jump ring and attach both loops + ear wire.


Bel 1 is klaar...

The first one is done!



Wat zal ik blinken met oudejaar!

Oh, how I shall shine on new years eve!

free tutorial for blingbling earrings for new years eve

Meer juwelentutorials op deze pagina of via deze tag...
Meer juwelentutorials here or at this page...

3 opmerkingen:

  1. Ze zijn heel erg mooi!
    Als ik jouw oorbellen zie vind ik het altijd zo jammer dat ik er geen kan dragen. Bij mij zweert echt alles uit mijn oren en ik heb nog wel 3 gaatjes beiderzijds. En ik ga het niet meer proberen om er te dragen ook, want ooit kreeg ik wondroos en dat was kort nadat ik mijn derde gaatjes had laten schieten.
    Maar ik kom wel graag naar jouw oorbellen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love the hint of colour and sparkle in your piece. It looks really sophisticated

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So fun, they look wonderful. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com