woensdag 21 februari 2018

Uit mijn derde tekenboekje VI


Oeioei! Deze foto's zijn niet erg goed hé...
De winter is een moeilijke periode om foto's te maken, en grijze winters zoals wij die nu hebben al helemaal.
Het licht werkt dan niet zo goed mee.




Maar niet alleen het licht lijkt me een probleem te zijn bij het maken van foto's van tekeningen. Ook het gebruikte materiaal - potloden, maar ik zie hetzelfde gebeuren bij mijn aquareltekeningen - is wat moeilijk op foto vast te leggen. Ik merk dat de kleuren van mijn tekeningen wat fletser zijn dan in het echt en ik vind vooralsnog niet echt een goede manier om het achteraf bij te werken op een natuurlijke manier.
Ge zult het gewoon van me moeten aannemen: in het echt zijn deze tekeningen sprankelender en levendiger :).
(en tips om beter foto's te maken van mijn tekeningen zijn van harte welkom)



Bon, vandaag wat bloemekens.
Ik ben nogal enthousiast over de manier van tekenen van Alisa Burke. Zij tekent heel vaak bloemen en doet dat op een totaal andere manier dan hoe ik gewoonlijk placht te tekenen. En tegenwoordig probeer ik daar wat van te leren.



De tekeningetjes van vandaag zijn een poging om op mijn eigen zeer bescheiden wijze ook wat op zijn Alisa Burke's te werken. Wat weg uit mijn comfortzone.



Op de moment ben ik daar wat intensiever mee bezig dan anders (soms laat ik daar wel eens iets van zien op Instagram): ik leer mezelf andere technieken aan en probeer - oa aan de hand van online lessen die ik van haar kocht - mezelf te leren werken met aquarel.
En in mijn tekenboekje probeerde ik dat ook al een beetje met deze tekeningetjes ...

Meer uit mijn tekenboekjes...

2 opmerkingen:

  1. Door de kleur en fleur valt de fletsheid mij eigenlijk niet op. Wat een enorme voorraad tekeningen heb je en wat zal het fijn zijn om ze te maken. Doe je het merendeels tijdens overleggen of steek je er thuis ook veel tijd in?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tekeningetjes uit mijn boekjes zijn vooral gemaakt tijdens vergaderingen of tijdens momenten dat ik ergens zat te wachten of zo. Soms ook op een terrasje of zo. Maar uiterst zelden thuis. Tegenwoordig ben ik wat in de aquarelverf gevlogen thuis, dat wel. En ik blijf ze maken, dus ja, het is fijn om te doen ;)

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com