maandag 22 januari 2018

Parijs: straatkunst


Om kunst te zien moet ge niet persé naar een museum of een gallerie. De tijd dat graffiti beperkt bleef tot het lukraak overal plaatsen van lelijke tags is gelukkig voorbij. Tegenwoordig worden straten opgesmukt met zeer knappe kunstwerken van straatartiesten.



Ook in Parijs.
En ik heb er een aantal van gefotografeerd...


Je vindt overal in Parijs straatkunst. Maar het viel me afgelopen zomer toen ik een bezoek bracht aan 'Le Pavillon des Canaux' en 'Paris Plage' aan het bassin de la Vilette op dat er daar extra veel schone kunstwerken op straat te vinden waren.


Tegenwoordig wordt er voor zo'n straatkunst vaak een soort van affiches gebruikt. Die zijn ook mooi als ze beginnen af te bladderen.


Meer Parijs en meer kunst...

1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com