vrijdag 15 december 2017

DIY oorbellen/earrings 'vuurpijl'

free tutorial for  homemade earrings

Ik vond da'k wat meer rood nodig had in mijn leven. De laatste tijd is er in mijn wereld namelijk nogal veel blauw en blauw is ook schoon, maar afwisseling op tijd en stond is altijd goed. Deze bellen maakte ik enkele weken geleden en ik merk - een beetje tot mijn verbazing - dat ik er heel vaak naar grijp en ze dus regelmatig aan mijn oren hangen te bengelen. Het zijn duidelijk mijn favo bellen van de moment.

I wanted some more red in my life. Lately there is a lot of blue in my life and although I love blue, a bit of diversity is always welcome. A few weeks ago I made this pair of earrings and I notice I wear them al lot. At this moment these are definitely my favorite earrings!


free tutorial for  homemade earrings

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES:

materiaal:

Deze bellen zijn gemaakt met een mengsel van allerlei verschillende kralen en andere onderdelen in paars/oranje/gele/rode en roze tinten. Duik gewoon in je kralenkast en haal dingen te voorschijn die mooi bij mekaar passen. Dit is wat ik bijeen zocht: 
  • 2 x 1 roos vleugeltje
  • 2 x 1 rode druppelkraal
  • 2 x 1 rode schijfjeshanger
  • wat rocailles in verschillende warme tinten
  • wat kleine gefaceteerde glaskraaltjes in verschillende kleuren
  • 2 x 1 halve bolletje
  • 2 x 1 een wat grotere rood gefaceteerde kraal
  • 2 x 3 nietstiften of een eindje metaaldraad
  • 2 x 1 nietstift met bolletje
  • 2 x 1 gesloten groter ringetje
  • 2 x 3 open ringetjes
  • oorhaakjes

gereedschap:

  • 2 platbektangen
  • 1 rondbektang
  • 1 kniptang

material:

These earrings are made with a mixture of supplies. I used different beads in red/pink/orange/yellow/purple. Just see what you can find in your stash. 
  • 2 x 1 pink wings
  • 2 x 1 red bed drop
  • 2 x 1 red button bead
  • 2 x 1 larger faceted bead
  • some seed beads in different colours
  • some small faceted glass beads
  • 2 x 1 a half ball bead
  • 2 x 3 head pins or a piece of metal wire
  • 2 x 1 head ball pins
  • 2 x 1 closed ring
  • 2 x 3 jump rings
  • ear wire

tools:

  • 2 flat nose pliers
  • 1 round nose pliers
  • cutting pliers
free tutorial for  homemade earrings


ZO MAAK JE HET/DIY:

Deze bellen bestaan uit 3 kralenhangers die vast zijn gemaakt aan een ringetje. Om zo mooi naast mekaar te hangen, bevestig je elke hanger aan een ringetje. 
Begin daarom met 3 open ringetjes vast te maken aan het gesloten ringetje.

These earrings contains 3 bead pendants, attached onto a ring. To get a nice result, you have to attach the bead pendants onto a jump ring. Start with attaching 3 jump rings onto the closed ring.


Rijg een rood groter kraaltje aan een nietstift en maak een oogje aan elke kant. De oogjes wijzen elk naar een andere kant.

String a largerred faceted bead onto a head pin and make a loop at each side. Each loop directed in the opposite way. 



Aan het éne oogje bevestig je de ring met 3 ringetjes en aan het andere de oorhaak.

Attach the ring with 3 jump rings onto one of the loops and ear wire onto the other loop.


Maak de verschillende kralenhangers. Ze bestaan allemaal uit verschillende ligamentjes met oogjes zodat ze mooi bewegen als je ze draagt.

Make 3 bead pendants. They al 3 contains a few parts to make sure they move beautiful while wearing them. 

Mijn eerste hanger bestaat uit een stukje met 2 rocailles en een vleugeltje. Bevestig het aan 1 van de 3 ringetjes.

My first pendant contains one piece with 2 seed beads and a pink wing pendant. Attach this pendant onto one of the jump rings.



De 2de bestaat uit 3 stukjes: 1 hangertje met druppelkraal, 1 tussenstuk met oa het halve bolletje en een derde stukje met verschillende facetkraaltjes. Hang ook deze aan een ringetje.

The second one contains 3 parts: a pendant with a red drop bead, a piece with the half ball bead and a third piece with a variety on faceted beads. Attach this second pendant onto one of the 3 jump rings.


De derde hanger heeft een schijfjeskraal aan het uiteinde en bestaat uit 2 stukken. 

The third pendant contains a disc bead and has 2 links of beads. 



Hang deze hanger aan het laatste ringetje en je bel is af.
Attach onto the last jump ring and finished!



Maak de 2de oorbel in spiegelbeeld.
Make another one, but in opposite way.

free tutorial for  homemade earrings

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

3 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com