zondag 19 november 2017

DIY oorbellen/earrings 'San'


Voor vandaag grabbelde ik wat kralen die ik meebracht uit Napels uit mijn voorraad. Ik kocht een heel snoer met uitgekerfde button kralen in mooie kleuren en met grote gaten. In kunststof.
Ik koos voor zonnebloemgele en zocht er wat paarse gefaceteerde glaskralen bij en samen krijg je dan deze voor mijn doen wat korte bellen.

For today I choose some beads I bought in Napoli. I bought a whole skein of carved button beads with large holes in nice colors. In some kind of plastic. 
For now I choose the sunflower yellow ones and combined them with purple faceted glass beads. 



BENODIGDHEDEN/SUPPLIES:
materiaal:
  • 2 x 1 gele uitgekerfde buttonkralen met groot gat
  • 2 x 1 kleine gefaceteerde tolvormige glaskraaltjes
  • 2 x 1 grotere gefaceteerde tolvormige glaskraaltjes
  • 2 x 1 nietstift met balletje
  • oorhaakjes
gereedschap:
  • 2 platbektangen
  • rondbektang
  • kniptang
  • eventueel knijpkralentang



material
  • 2 x 1 yellow carved button beads with large hole
  • 2 x 1 small faceted glass toupies
  • 2 x 1 bigger faceted glass toupies
  • 2 x 1 head pins with ball
  • ear wire
tools:
  • 2 flat nose pleirs
  • round nose pliers
  • cutting pliers
  • crimp bead pliers

ZO MAAK JE HET/DIY: 

De combinatie van deze kralen met groot gat en tolvormige kraaltjes is heel plezant: door de tolvorm van de glaskraaltjes passen ze namelijk mooi in het grote gat.

The combination of these button beads with big hole and toupie shaped beads is lovely: because of the big hole, the toupie fits in it nicely.



Rijg een grote gefaceteerde glaskraal + een gele buttonkraal + een klein tolvormig glaskraaltje aan de nietstift.

String a big faceted glass bead + a yellow carved button bead + a small toupie onto the head pin.




Maak een gesloten oogje.

Make a wired loop.


Hang er een oorhaakje aan en klaar ...

Attach ear wire and ready to use!


Schoon toch, ni?

Lovely, isn't it? 


meer diy/more diy...

4 opmerkingen:

  1. Mooie bellen. Leuk inderdaad hoe de facetkraal in de gele kraal verdwijnt. Alsof ze voor elkaar gemaakt zijn. En elke keer vraag ik mij weer af van welk materiaal de oorhaakjes zijn gemaakt. Klopt het dat je uit alle landen waar je komt kralen meeneemt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer dat, maar alleen als ik er niet héél erg hard moet naar zoeken :) ( bij deze tips voor kralenwinkels in Boedapest zijn welkom :) ) .
      Ik koop mijn haakjes op etsy en ze zijn afhankelijk van de kleur van 'messing', 'brass' en koper staat er bij. Ik vermoed dat je dat vraagt ivm mogelijke allergieën?

      Verwijderen
  2. These yellow beads are gorgeous I love them

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow these are pretty earring, your yellow beads are so unique and pretty. .

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com