woensdag 16 augustus 2017

Napels: de laatste foto's ...

Napels: de laatste foto's ...

... want ondertussen staat mijn fototoestel alweer vol met foto's uit Parijs en ben ik naarstig op zoek naar wat tijd om ze klaar te maken zodat ik ook die - willen of ni! - op jullie kan loslaten :) . 


Napels: de laatste foto's ...

Italianen zijn voetbalgek. En dat zie je ook in Napels ...
Ik vermoed dat de Napolitanen niet zo veel Belgen kennen, maar Dries Mertens kennen ze hier allemaal!

Napels: de laatste foto's ...

In de Napolitaanse straatjes kan je overal lekkers kopen. En hetgeen mijn smaakpapillen het hardst heeft verwend, zijn de kleine gefrituurde visjes die je hier overal kan kopen. Het lijkt wel een variant op onze friet in een puntzak: ze worden wat in bloem gehusseld, het frituurvet in gegooid en verpakt in een papieren puntzakje. Maar zooooooooo lekker!!!

Napels: de laatste foto's ...
Napels: de laatste foto's ...

Het is dat we op hotel waren en dus niet zelf konden koken. 

Napels: de laatste foto's ...

Want de lekkere ingrediënten stonden gewoon overal op straat schoon uitgestald keukenprinsessen te verleiden tot een aankoop.

Napels: de laatste foto's ...

En overal die hang-ouderemannen hé.... .

Napels: de laatste foto's ...
Napels: de laatste foto's ...

Hoe ouder de auto, hoe schoner.... 

Napels: de laatste foto's ...

En overal tweedehands...

Napels: de laatste foto's ...


en graffitikunst...
Bon, het tripje naar Napels is me goed bevallen en smaakt naar meer. Al zijn er natuurlijk nog vele plekken elders in de wereld die te ontdekken vallen. Het zou echter zomaar eens kunnen gebeuren dat ik nog eens in Napels beland ooit. Wie weet... . 

Napels: de laatste foto's ...

Meer blogposts over Napels via deze tag of op deze pagina ...

4 opmerkingen:

  1. Napels zien en sterven zeggen ze ooit, het moet dus de moeite zijn hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awel ja, ik vond het tof! Maar heel eerlijk: ik wil er niet voor sterven zenne, voor niks eigenlijk :) .

      Verwijderen
  2. Wauw, gave foto's heb je gemaakt. Ben hier nog nooit geweest maar het trekt mij wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is dat er zoveel mooie plekjes op de wereld zijn hé.....

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com