zondag 20 augustus 2017

DIY - zeer makkelijke gebreide snoezelsjaal 'Monet'/ easy to make cozy scarf 'Monet'

DIY - zeer makkelijke gebreide snoezelsjaal 'Monet'/ easy to make cozy scarf 'Monet'

Na 5 fotosessies heb ik het opgegeven: ik krijg mijn nieuwe sjaal niet met de juiste kleur op foto. Ge zult er dan maar zelf moeten bij denken dat hij eigenlijk meer groen dan blauw is.

I stopped trying after 5 attempts: I can't get the colour right at my pictures. You will have to use your imagination when looking at the pictures of my newly made scarf and knowing it looks way more green as shown at the picture...  .

DIY - zeer makkelijke gebreide snoezelsjaal 'Monet'/ easy to make cozy scarf 'Monet'

Ik maakte wel een keertje een gelukte foto van de kleur toen ik de bollen pas kocht. Dat zie je hieronder....
The picture I made when I just bought the yarn does show the right colour.... You see that picture below.


Deze bollen wol kwamen een paar tripjes terug mee naar huis vanuit Parijs. Toen ik ze zag liggen, viel ik als een blok voor de kleur. Mijn lief wees me er op dat de kleur wel erg hard leek op de kleuren van de schilderijen van de 'waterlelies' van Monet en vermits ik die net enkele dagen ervoor had gezien kan dat best verklaren waarom ik zo verliefd werd op deze wol. 

I bought these yarn In Paris a while ago. When I saw them, I instantly fell in love with the colour. My lover explained the colour reminded him a lot of the colours of the paintings of Monet we recently saw. So perhaps that explains why I loved this yarn so much.

DIY - zeer makkelijke gebreide snoezelsjaal 'Monet'/ easy to make cozy scarf 'Monet'

Het is dikke wol met dikkere en dunnere stukjes in - dat heb ik graag! - en naast de groenige hoofdkleur zit er ook hier en daar een goudbruin vlekje in en dat vind ik zo'n mooie combinatie! 

This yarn is very fluffy and heavy and has some irregularities in the size what I love a lot! Besides the green it also has some spots in goldbrown, and that's a very nice combination of colours.

DIY - zeer makkelijke gebreide snoezelsjaal 'Monet'/ easy to make cozy scarf 'Monet'

Een paar weken geleden - mijn lampenkap was net af - had ik zin in een zeer eenvoudig snel projectje en daarom besloot ik deze bollen wol om te toveren tot een dikke warme sjaal. Ik nam priemen nummer 8, zette 52 steken op en begon gewoon te breien: gewoon altijd rechts. Ik breide terwijl ik tv keek, ik breide toen ik op familiebezoek was, ik breide in de tuin en een dag of 5 later was mijn breisel af (dat vond ik eigenlijk wel een beetje spijtig: ik had best nog wel wat willen doorbreien. Mijn breigoesting was nog niet over.).

A few weeks ago - I just finished crocheting my lamp shade - I felt the need for making something easy. So I decided to transform these lovely skeins of yarn into a fluffy warm scarf. I took my needles size 8 (UK 0 - USA 11), and started knitting. I knitted while watching TV, while visiting family, and while sitting in the garden and  5 days later my new scarf was finished.

DIY - zeer makkelijke gebreide snoezelsjaal 'Monet'/ easy to make cozy scarf 'Monet'

Ben je een beginnende breister? Dan is dit een erg dankbaar project om mee te beginnen! Het is zeer zeer makkelijk en het is door het dik garen en de dikke priemen zo klaar! ( En bovendien zag ik iets later in een dure breiwinkel in de stad soortgelijke handgemaakte breisels hangen in pastelkleuren. Wordt dus zeker een nieuwe winterhype... ) 

This project is ideal for someone who recently started knitting: it is very easy to make and because of the heavy yarn and big needles it is finished in no time!

DIY - zeer makkelijke gebreide snoezelsjaal 'Monet'/ easy to make cozy scarf 'Monet'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES:

  • Ik gebruikte 2 bollen garen 'aquarelle' van 'Plassard'. Maar je kan dat natuurlijk ook maken met ander dik garen...
  • priemen maat 8

  • I used 2 skeins of 'aquarelle' by 'Plassard'. But of course you can use any kind of fluffy heavy yarn. 
  • needles size 8 (UK 0 - USA 11) 

ZO MAAK JE HET/DIY:

  • Zet 52 steken op.
  • Brei vanaf nu als volgt: de eerste steek zet je altijd zonder te breien over van de éne priem naar de andere ( dat heet een 'kantsteek) en de andere 51 steken brei je gewoon rechts. 
  • Herhaal dit tot je bollen wol op zijn en zet af.
  • Stop de draadjes weg en klaar.
Mijn sjaal meet 40 cm op 1.75  meter. 

DIY - zeer makkelijke gebreide snoezelsjaal 'Monet'/ easy to make cozy scarf 'Monet'
  • Start with 52 stitches.
  • From now on, you knit like this: Move the first stitch from one needle to the other without knitting it (= edge stitch) and 51 knit stitches.
  • Keep repeating this until you're put of yarn
  • Cast off
  • Hide the loose ends.
My scarf measures 40 cm at 1.75 meter.

DIY - zeer makkelijke gebreide snoezelsjaal 'Monet'/ easy to make cozy scarf 'Monet'

Ik vond het zo'n heerlijk garen om mee te breien - ook al prikt het wel een beetje eerlijk gezegd - dat ik nog een aantal bollen meebracht uit Parijs :) . In andere kleuren deze keer. 
En ik kan niet ophouden om er met mijn gezicht in te duiken: hij is zo knuffelig heerlijk fluffy!

I so loved knitting with this yarn that I bought some more while visiting Paris- in other colours this time :) .
And I can't stop sticking my face in it this scarf is zo soft and fluffy!

DIY - zeer makkelijke gebreide snoezelsjaal 'Monet'/ easy to make cozy scarf 'Monet'

Meer blogposts met tutorials op deze pagina of op mijn ravelrypagina...
More blogposts with english tutorials or at my ravelry page ...

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van dit garen. Ik kocht het op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought this yarn  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

Veel breiplezier!
Happy knitting!

10 opmerkingen:

  1. It is a gorgeous scarf and the yarn looks divine. I am sure it feels divinely too.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige sjaal en de kleur denken we er gewoon bij vanaf je 'goede' foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geeft niks, de sjaal is prachtig in blauw en in groen. Het stoeltje vind ik ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a beautiful scarf! It looks so soft too.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The colours and texture of this scarf is beautiful. Not sure how to describe it but you can instantly tell this scarf is made with European yarn. Beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt er precies bedoeld zet de eerste steek zonder te breien over naar de vg naald. Moet je dan wel de omslag maken,maar niet afmaken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat je die steek gewoon verplaatst van de éne naald naar de andere zonder er iets mee te doen. geen omslag dus.

      Verwijderen
  7. Gorgeous wool I love that shade and the wool looks so soft

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor, ik snap dat het aan Monet doet denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gorgeous scarf, gorgeous colors!!! Thank you for sharing at Sweet Inspiration Link Party

    www.artdecorationcrafting.gr

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com